کد خبر : 51065
تاریخ : 1400/10/23
گروه خبری : استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تأکید کرد:

ضرورت وجود «پیوست خطر» در طرح‌های عمرانی استان همدان

پژوهش‌ها راهگشا و کاربردی باشندنه کتابخانه‌ای

فرزاد تیموری عصر سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به مدیریت بحران استان همدان به پیشروی طرح مطالعاتی بررسی میزان خطرپذیری مخاطرات رایج استان همدان اشاره کرد و افزود: برای اینکه این طرح مطالعاتی به نحو مناسب پیش رود و در ادامه در دستور کار قرار گیرد، نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی برای این موضوع وقت گذاشته و آن را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید در تصویب طرح‌های مطالعاتی عجله کرد، گفت: مطالعات و پژوهش‌ها نباید در کتابخانه‌ها بمانند، بلکه باید راهگشا و کاربردی باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تمامی کارهای استان باید با پیوست خطر همراه باشد، تصریح کرد: حتی برای احداث یک پُل، باید پیوست خطر داشته باشیم و در این عرصه به روستاها نیز می‌بایست توجه کرده و آن‌ها را نیز در مطالعات کارشناسی‌شده مد نظر داشت.

تیموری با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی استان همدان در این عرصه، اظهار کرد: شهرهای ما دائم درحال مواجه شدن با بحران‌های احتمالی هستند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب، مانع از غافلگیری در مواقع بحران شویم. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه شهرهای تاب‌آور در همدان است، شهرداری دبیرخانه هاب اطلاعات در این زمینه خواهد بود؛ بدین‌ترتیب در این راستا برای موارد بحرانی به‌عنوان مثال حریق ساختمان، بایستی از این اطلاعات بهره برد و با شاخص‌های منسجم پیش رفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ابراز کرد: در این راستا باید شاخص‌های منسجم در پیش گرفت تا بتوانیم در مقابله با بحران‌ها قدم برداشته و مدیریت بحران داشته باشیم. در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه با توجه به کاهش بارش‌ها در سال جاری میزان مخاطرات طبیعی نیز در استان همدان کاهشی بوده است، به تمدید فعالیت دبیرخانه تاب‌آوری در شهرداری همدان اشاره کرد.

علیمردان طالبی در این خصوص گفت: سعی کردیم دبیرخانه شهرهای تاب‌آور کشور را که یک سال به همدان سپرده شده بود، برای سال دیگری نیز تمدید کنیم.

وی با بیان اینکه استان‌هایی چون مشهد، تبریز و اصفهان نیز به دنبال این دبیرخانه کشوری بودند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته دبیرخانه شهرهای تاب‌آور بار دیگر به همدان داده شد.

گفتنی است؛ در این جلسه به نقد و بررسی طرح مطالعاتی «بررسی میزان خطرپذیری مخاطرات رایج استان همدان» نیز پرداخته شد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51065