کد خبر : 51239
تاریخ : 1400/10/27
گروه خبری : استان‌ها

معاون عمرانی استاندار در تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

آب‌رسانی و ایجاد شبکه فاضلاب در روستاها ادامه یابد

«فرهاد بختیاری‌فر» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان شد

فرزاد تیموری در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب همدان عملکرد بسیار مناسبی داشت، به‌طوری که کارهای ارزشمندی با توجه به بحران بی‌آبی و خشک‌سالی توسط این شرکت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه آب باید به افق‌های دوردست نگاه کنیم و کارهای باقی‌مانده را هم پیش ببریم، افزود: قبل از تشکیل شرکت آب و فاضلاب در کشور، آب‌رسانی و فاضلاب به‌صورت علمی و هدفمند انجام نمی‌شد و همین موضوع منجر به تشکیل این شرکت شد؛ به‌طوری که اکنون عملکرد آب و فاضلاب نقطه عطفی در کشور است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه با ورود اساتید و مهندسان باسواد تحول بسیار بزرگی در سطح کشور و همچنین استان روی داد، گفت: آب و فاضلاب جزء شرکت‌هایی است که اگر دچار لحظه‌ای وقفه شود، اثرات آن به‌سرعت در جامعه بروز می‌کند؛ بنابراین تلاش‌های این شرکت منشأ خدمات بسیار ارزشمندی است.

وی به عملکرد مثبت تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اشاره کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری در زمینه پساب‌های فاضلاب می‌توان از آن در تأمین آب‌های مورد نیاز بخش صنایع بهره‌مند شد که امیدواریم در آینده به پیشرفت‌های بهتری هم برسد.

تیموری درخصوص وضعیت آب‌رسانی به روستاها نیز خاطرنشان کرد: آب‌رسانی و ایجاد فاضلاب در برخی روستاها انجام شده، اما امیدواریم در ادامه با قدرت بیشتری در مابقی روستاها نیز انجام شود.

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: از سال 1395 با تصفیه پساب فاضلاب 55 میلیون متر مکعب آب به نیروگاه ارسال و از پساب فاضلاب در بخش صنعتی استفاده شد که از اقدامات ارزشمند است.

سیدهادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه در روستاهای محدوده سد اکباتان ایجاد شبکه فاضلاب به‌طور کلی به اتمام رسیده است، افزود: فاضلاب پادگان قهرمان هم وارد چرخه فاضلاب شد که در این راستا روستاهای یکن‌آباد و مهدی‌آباد هم دارای کانال فاضلاب شدند.

وی با بیان اینکه 98 درصد جمعیت حاشیه شهر همدان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند، ابراز کرد: تصفیه‌خانه رزن به اتمام رسیده و در شهرهای درگزین، جورقان، قهاوند و دمق درحال دریافت اعتبار از طرق ماده قانونی هستیم تا بتوانیم عملیات عمرانی آن‌ها را آغاز کنیم.

حسینی‌بیدار درخصوص کارکنان تلاشگر آبفای استان با بیان اینکه همه کارکنان این شرکت آماده کار هستند و روحیه آتش به اختیار در آنان بسیار قوی است، تصریح کرد: شرکت آبفا در زمینه GIS، تحقیقات، آموزش و مدیران ارشد وزارت نیرو در کشور رتبه نخست را کسب کرده‌ است.

وی عنوان کرد: طی سال جاری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در مجموعه آب و فاضلاب استان جذب شده و قرارداد جدیدی هم با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که طی آن 500 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی 160 روستای استان هزینه می‌شود.

مدیرعامل سابق آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: درحال حاضر با نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار موافقت شده، در ماده 56 داریم که از این میزان 300 میلیارد تومان برای همدان و 100 میلیارد تومان هم برای ملایر هزینه خواهد شد.

مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان همدان نیز ضمن تقدیر از اعتماد وزیر نیرو، نمایندگان و استاندار همدان در انتخاب او به‌عنوان مدیرعامل شرکت آبفای استان، اظهار کرد: این نوع قبول مسئولیت پس از مدیریت شایسته مهندس حسینی‌بیدار، بسیار سنگین است که امیدوارم با همکاری صمیمانه همکارانم در شرکت آب و فاضلاب نتیجه‌بخش باشد.

فرهاد بختیاری‌فر تلاش‌های مهندس حسینی‌بیدار مدیرعامل پیشین را وصف‌ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: من و همه کارکنان شرکت در طول هشت سال اخیر شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی مهندس حسینی‌بیدار بودیم که این نوع تلاش سرمشقی شایسته برای همه ما است.

وی در ادامه با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصتی محدود به‌منظور خدمت به مردم است، گفت: امیدوارم بتوانم در این مسیر توشه‌ای عظیم برای آخرت خود پس‌انداز کنم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان نیروی انسانی در شرکت آب و فاضلاب را بزرگ‌ترین سرمایه خود دانست و تصریح کرد: از امروز نه به‌عنوان مدیرعامل که به‌عنوان یک دوست و رفیق در کنار همکاران خود خواهم بود.

وی در ادامه تأمین آب در شرایط موجود را بزرگ‌ترین چالش شرکت دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایت خداوند و همراهی نمایندگان استان ضمن تعیین تکلیف پروژه تالوار مشکلات تنش آبی را در تابستان پیش رو به حداقل برسانیم.

بختیاری‌فر بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان استان، توجه ویژه به ذینفعان شرکت، افزایش حجم ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین، جذب حداکثری اعتبارات ملی و استانی، تکمیل پروژه بازچرخانی فاضلاب و کاهش برداشت از منابع زیرزمینی را ازجمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51239