کد خبر : 51355
تاریخ : 1400/10/29
گروه خبری : ورزشی

سرپرست هیئت قایقرانی استان همدان:

استفاده از ظرفیت سدهای استان برای قایقرانان همدانی در دستور کار است

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، مهران حاجیان در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در نقاط مختلف استان همدان در رشته قایقرانی وجود دارد، ابراز کرد: در راستای شکوفایی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها طی چندماه اخیر جلسات متعددی با افراد و اشخاص مختلف برگزار شده تا بتوانیم بخشی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز هیئت را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه جلساتی برای بهره‌برداری از ظرفیت سدهای شنجور، نعمت‌آباد و شیرین‌سو برگزار شده است، گفت: خوشبختانه 234 هکتار زمین در کنار سد اکباتان تحویل شهرداری شده که با هماهنگی و مساعدت شهردار و شورای اسلامی شهر مقدمات لازم برای احداث پایگاه اصلی قایقرانی در جوار سد اکباتان درحال انجام است.

سرپرست هیئت قایقرانی استان همدان با اشاره به اینکه برای استفاده از دریاچه عباس‌آباد به مدت سه سال قرارداد لازم منعقد شده و برای دریاچه بوعلی نیز هماهنگی‌های لازم با مسئولین ذی‌ربط انجام شده است، عنوان کرد: در حوزه استعدادیابی نیز کمیته مربوطه را احیا و در این زمینه چندین مدال‌آور رشته را نیز که به دلایل مختلف از هیئت فاصله گرفته بودند، جذب کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی هیئت قایقرانی و عمق‌بخشی به فعالیت‌های آن‌ها در شهرستان‌های مختلف استان نیز درحال انجام است، گفت: شهرستان نهاوند به‌واسطه وجود سراب‌های متعدد ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه قایقرانی در آب‌های خروشان دارد.

حاجیان با اشاره به اینکه پیگیر احداث و ایجاد خانه قایقرانی استان همدان هستیم، ابراز کرد: استان همدان دارای چهار ملی‌پوش در تیم ملی قایقرانی است، امیدواریم با تلاش این عزیزان و همچنین حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در المپیک لندن نماینده داشته باشیم.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51355