کد خبر : 5136
تاریخ : 1397/11/1
گروه خبری : کاردانش

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد:

برنامه‌ریزی دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در میان دانشگاه‌های صنعتی برتر دنیا

سپهرغرب، گروه علم و فناوری: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای قرارگرفتن در میان دانشگاه‌های صنعتی برتر دنیا خبر داد.

سید احمد معتمدی در شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، رضا اردکانیان وزیر نیرو، پیروز حناچی شهردار تهران، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‎رئیسه مجلس شورای اسلامی و ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهرداری تهران حضور داشتند، گفت: مهندسی شیمی نقش محوری در توسعه پایدار داشته و دانشگاه صنعتی امیر کبیر رتبه نخست را در دانشگاه‌های صنعتی کشور دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‎ریزی ما در دانشگاه این است که باتوجه به هدف‎گذاری خود در سال 1404 در بین دانشگاه‌های صنعتی دنیا قرار بگیریم از طرفی در برنامه راهبردی ما در حال تلاش هستیم که جزء دانشگاه‌های دسته سوم در چرخش صنعت مؤثر باشیم.

معتمدی افزود: هدف از کنگره این است که جایگاه دانشگاه و نقش فراوان آن در صنعت کشور پر رنگ‌تر شود چراکه ظرفیت در دانشگاه بسیار زیاد است و بیشتر از این نعمت، می‌توان از محققان و دانشجویان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: به لحاظ اقتصادی استفاده از نیروهای متخصص داخلی نه‎تنها به‎صرفه بوده بلکه عالمانه‎تر است، از طرفی باید اصلاحات ساختار در صنعت کشور اتفاق بیفتد و از ظرفیت متخصصان استفاده شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: کنگره مهندسی شیمی قدمت و ظرفیت خوبی نیز در حوزه نفت و صنایع غذایی دارد، این در حالی است که می‌توان از پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بهره برد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/5136