کد خبر : 51672
تاریخ : 1400/11/6
گروه خبری : سیاسی

کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی رأی نیاورد

در جلسه یکشنبه 3 بهمن مجلس کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در مجلس بررسی شد و رئیس مجلس بلافاصله بعد از رای‌گیری اعلام کرد که کلیات تصویب نشده است.

در همان جلسه بعد از گذشت دقایقی، مجددا محمدباقر قالیباف اعلام کرد با احتساب رای نمایندگانی که دستگاه‌های آنان هنگام رای‌گیری مشکل داشت، کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی به تصویب رسیده است.

در جلسه علنی روز 5 بهمن محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز با استناد به ماده 75 آیین نامه مجلس نسبت به صحبت‌های روح‌الامینی نماینده تهران در جلسه قبلی مجلس تذکر داد. روح‌الامینی با انتقاد از عملکرد هیئت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رئیسه گفته بود که رئیس مجلس و هیأت‌رئیسه درباره رای‌گیری از کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی تخلف کرده که اول اعلام داشته کلیات رای نیاورده بعد در میانه دستور دیگری اعلام می‌کند که دستگاه رای‌گیری چند نفر قطع بوده و کلیات رای آورده است.

فرهنگی در تذکر خود گفت: اظهارات این نماینده درباره نمایندگان، خلاف قانون اساسی و سخیف است. ما از این نماینده گلایه داریم و باید عذرخواهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه نمایندگان حق رای دارند، افزود: این نماینده عذرخواهی کند وگرنه به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت می‌کنیم.

در پاسخ به این تذکر، قالیباف رئیس مجلس گفت: هیئت‌رئیسه درباره روند رای‌گیری کلیات این طرح بررسی‌هایی را انجام داد. دستگاه 5 نماینده برای ثبت رای خراب بود که آن‌ها رای موافق خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته با احتساب آرای این 5 نماینده باز هم کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی رای نیاورده و در کمیسیون نیز بایگانی می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51672