کد خبر : 52057
تاریخ : 1400/11/17
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد:

ضرورت ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های همدان

احمدرضا احسانی عصر جمعه 15 بهمن‌ماه هم‌زمان با چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در سالن شماره دو سینما فلسطین همدان برگزار شد، عنوان کرد: در چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان همدان، 16 فیلم از 15 تا 22 بهمن‌ماه در سه نوبت در سالن‌های شماره یک و دو سینما فلسطین و سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این جشنواره 48 نوبت فیلم در همدان اکران می‌شود، گفت: این فیلم‌ها در دو سانس عصر به روی پرده می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: جشنواره فجر از 15 تا 22 بهمن‌ماه 1400 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند از سایت www.gishe7.ir اقدام کنند.

احسانی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در دو سال اخیر منجر به کاهش فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه سینما شد، عنوان کرد: امسال با تلاش‌های صورت‌گرفته شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم.

وی سنجش درجه توسعه‌یافتگی جوامع را براساس ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن دانست و افزود: حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف در همه شئون زندگی ما اثر دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنر سینما ترکیبی از هنرهای مختلف است و مفاهیم به‌طور هنرمندانه در فیلم به مخاطبان منتقل می‌شود، گفت: کارهای نکرده در حوزه فرهنگ و هنر و خصوصاً سینما، زیاد است.

وی با اشاره به اینکه سینما صنعتی گران‌قیمت است و به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت نیاز دارد تا بتواند به بالندگی و استقلال برسد، به وضعیت سینماها در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: سینما بهمن ملایر، آزادی تویسرکان، فلسطین با دو سالن در همدان و سینما کانون در استان فعال هستند و در دیگر شهرستان‌ها نیز نیاز به راه‌اندازی سینما وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این راستا خواستار ورود بخش خصوصی برای احداث سینما در شهرستان‌های همدان شد و افزود: در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تجهیز سینماها و رایزنی برای اختصاص تسهیلات به بخش خصوصی در شهرستان‌ها را درپیش خواهد گرفت.

احسانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سینما سیار در شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و بهار فعال است، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که اکران فیلم در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل پردیس سینمایی قدس همدان باشیم، این پردیس با چهار سالن و با تجهیزات مدرن طراحی شده که به‌طور هم‌زمان چهار فیلم سینمایی را روزانه روی پرده می‌برد؛ درواقع سالن 700 نفری سابق هم‌اکنون به چهار سالن تبدیل شده است.

 افتتاح سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی همدان

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود از افتتاح سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی همدان خبر داد و افزود: با افتتاح این سینما 360 صندلی به صندلی‌های سینماهای استان اضافه خواهد شد.

گفتنی است در این آیین از سعید شرفی مدیر امور سینماهای مؤسسه بهمن سبز همدان، جلال ورمزیار مدیر سینما قدس و مهدی قره‌خانی‌نژاد مدیر سینما فلسطین تقدیر و هم‌زمان با این آیین فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی اکران شد.

فیلم‌های «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی، «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی، «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی، «بیرو» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس، «ماهان» به کارگردانی حمید شاه‌حاتمی، «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «درب» به کارگردانی هادی محقق در همدان به روی پرده می‌روند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52057