کد خبر : 52104
تاریخ : 1400/11/18
گروه خبری : استان‌ها

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان همدان افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان روز گذشته در آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی سراسری هنرهای تجسمی فجر که هم‌زمان با تهران در مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد، عنوان کرد: تأثیر هنر، هنرمند و مؤلفه‌های فرهنگی و هنری بر جامعه از نظر کسی پوشیده نیست.

احمدرضا احسانی با تأکید بر اینکه هنر در تمامی عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار است، گفت: هنر از حقانیت ریشه گرفته و در آن صحبت از واقعیت و حقانیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: هنرمندان ما در دهه‌های اخیر ارزش‌ها را در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های مختلف به تصویر کشیده‌اند و به‌راستی که در توسعه شاخص‌های هنری و فرهنگی استان همدان تلاش‌های ارزشمندی را از سوی هنرمندانمان شاهد هستیم.

احسانی خاطرنشان کرد: هنرمندان هنرهای تجسمی استان همدان همواره باعث افتخار همدان بوده‌ و هستند.

در ادامه این آیین از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی استان اسداله رهبر، سیف‌اله رهبر، عزیزاله حیدری و رقیه قجری تقدیر و از بشیر پوروقار، غلامرضا شاملو، داوود میرزایی، حمیدرضا چتربحر، عطاءاله یوسفی، سعید دولتی، فرزانه سروندی، مهدی اسدی، مهدی پرستارشهری، جمال وفایی، رحمان غلامی، مهدی بیات، مصطفی جلالی و نفیسه اثنی‌عشری از اساتید و هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی استان همدان تجلیل به‌عمل آمد.

   افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاخص استان همدان

در ادامه این مراسم نمایشگاه هنرهای تجسمی اساتید و هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی استان همدان نیز در گالری استاد زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی افتتاح شد.

در این نمایشگاه 42 اثر در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، عکس، مجسمه‌سازی، طراحی و خوشنویسی از 14 هنرمند همدانی در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

بشیر پوروقار، داوود میرزایی، غلامرضا شاملو، حمیدرضا چتربحر، عطاءاله یوسفی، سعید دولتی، فرزانه سروندی، مهدی اسدی، مهدی پرستارشهری، جواد وفایی، رحمان غلامی، لنا صفدریان و جهانبخش امیربیگی آثار خود را در نمایشگاه هنرهای تجسمی استان به نمایش گذاشته‌اند.

علاقه‌مندان برای تماشای آثار می‌توانند از 17 تا 22 بهمن‌ماه به گالری استاد زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی مراجعه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52104