کد خبر : 52164
تاریخ : 1400/11/19
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد:

افتتاح 37 پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان در دهه فجر

صفر صادقی‌راد روز گذشته در جمع خبرنگاران از افتتاح 37 پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با اعتباری بالغ‌بر 99 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ایجاد چهار حفاظ میانی در 16 کیلومتر، دو طرح در قالب ایجاد سیستم روشنایی در جاده‌های بین شهری، تعریض دو دهانه پُل، دو مورد باسکول محور کج، 19 مورد روکش آسفالت، نصب یک دستگاه دوربین ثبت تخلف و بهره‌برداری از یک مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای در استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ‌بر 140 کیلومتر روکش آسفالت در استان همدان انجام شده، اظهار کرد: 69 کیلومتر آن در این ایام به انجام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در حوزه راهداری استان همدان تعداد 533 نیرو در 34 راهدارخانه استان با به‌کارگیری 312 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در محورهای استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری در سال جاری روکش آسفالت 140 کیلومتر از محورهای استان، 43 هزار متر مربع لکه‌گیری هندسی، امضای قرارداد اجرای 50 کیلومتر ایجاد حفاظ میانه جاده (نصب نیوجرسی)، نصلب و تعمیر تابلو بالغ‌بر 11 هزار مورد، خط‌کشی به طول یک‌هزار و 800 کیلومتر، تعریض و ساخت 30 پُل و نصب تجهیزات روشنایی 22 کیلومتر در 13 تقاطع استان عملیاتی شده است.

صادقی‌راد با بیان اینکه همچنین 99 مورد ترانشه‌برداری، 358 مورد اصلاح شیب و خرید سه دستگاه لودر جدید در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: در طرح زمستانی امسال بیش از 70 هزار تُن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره شد و حدود 32 هزار تُن ماسه و نمک طی دو ماه گذشته به‌منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

وی به حمل‌ونقل کالا و مسافر استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 100 شرکت حمل‌ونقل کالا و 50 شرکت مسافربری در حوزه حمل‌ونقل استان همدان فعالیت دارند.

صادقی‌راد با بیان اینکه 9 میلیون تُن کالا در 10 ماهه امسال از استان همدان جابه‌جا شده است، افزود: کالای سیمان و کلینکر به‌عنوان مواد اولیه تولید سیمان با تناژ نزدیک به دو میلیون تُن، بیشترین حجم جابه‌جایی را از استان همدان به سایر نقاط کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: استان همدان 30 هزار راننده حرفه‌ای پایه یک دارد که تحت آموزش‌های مربوطه در زمینه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه طی 10 ماهه سال جاری بالغ‌بر 27 هزار کامیون برای جابه‌جایی کالا از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده است، اظهار کرد: بیشتر این کالاها شامل سیمان و کلینکر، سیب زمینی، گندم، چغندر قند، بنزین، نفت سفید، مواد معدنی و نهاده‌های دامی بوده است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه در این مدت نزدیک به 300 هزار سفر با جابه‌جایی دو میلیون و 350 هزار مسافر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان مسافربری استان صورت گرفته است، ادامه داد: هم‌اکنون استان همدان تعداد 38 مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای فعال، 15 مجتمع درحال ساخت و 20 مجتمع در دست استعلام دارد.

   ثبت 162 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان

وی درخصوص وضعیت ترددهای جاده‌ای در سال جاری نیز گفت: 162 میلیون تردد با سرعت متوسط بین 83 تا 85 کیلومتر در ساعت در محورهای مواصلاتی استان همدان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

صادقی‌راد پُرترددترین محور استان همدان در این مدت را سه‌راهی بهار به همدان با نزدیک به 20 میلیون تردد معادل 12 درصد اعلام کرد و افزود: 16 میلیون خودرو طی این مدت در استان همدان ورود و خروج داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 9 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود میزان بارنامه‌های صادرشده استان همدان در طول 10 ماهه سال جاری را نیز برابر 601 هزار فقره اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در استان همدان هم‌اکنون تعداد 66 دستگاه دوربین کنترل سرعت فعال است، اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌انجام‌رسیده بالغ‌بر 31 دستگاه دیگر نیز درحال نصب است که تأثیر ارزشمندی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده خواهد داشت.

صادقی‌راد موقعیت استان همدان را به‌لحاظ فعالیت سامانه‌های آی.تی.اس مناسب دانست و افزود: امسال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری مجوز برگزاری مناقصه 31 دستگاه جدید نیز گرفته شد که با افزایش این تعداد سامانه در سال آینده به رتبه نخست کشور خواهیم رسید.

وی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در استان همدان 28 سامانه دوربین نظارت تصویری، 76 سامانه ترددشمار و چهار دستگاه سامانه توزین درحال حرکت و 370 سامانه ردیاب ماهواره‌ای فعال است که در آینده‌ای نزدیک تعداد دوربین‌های کنترل سرعت استان به حدود 97 مورد نیز خواهد رسید.

   فعالیت 24 ساعته سامانه 141

صادقی‌راد به فعالیت 24 ساعته سامانه 141 اشاره کرد و گفت: رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان را دارند، می‌توانند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های استان و کشور با سامانه تلفنی 141، پایگاه اینترنتی www.141.ir و نرم‌افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و کنترل بر حمل‌ونقل بار و مسافر نیز به‌صورت مستمر درحال انجام است، افزود: در سال جاری چهار هزار و 500 بازدید میدانی مشترک با پلیس راه انجام شده است.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل جهش زیادی در ارجاع پرونده‌های تخلفات حوزه حمل‌ونقل به کمیسیون‌های مربوطه داشته‌ایم، به پیشروی طرح‌های ایمن‌سازی آموزشی در 20 مدرسه حاشیه راه‌های استان و طرح‌های ایمن‌سازی فیزیکی در این مدارس اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پاسخ به اینکه نقش نصب حفاظ میانی در گردنه اسدآباد را در تصادفات چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: با نصب این حفاظ‌ها حتی یک مورد فوتی نیز گزارش نشده و قرار است که سال آینده نیز باند کُندرو مناسب به‌لحاظ فنی در این مکان اجرا شود.

وی به سرقت تابلوها در جاده‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: ماهانه حدود 5 تا 6 هزار تابلو در جاده‌های استان سرقت می‌شود، این درحالی است که وجود این تابلوها ایمنی جاده‌ای را ارتقا می‌بخشند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52164