کد خبر : 52271
تاریخ : 1400/11/21
گروه خبری : استان‌ها

شهردار همدان خبر داد:

افتتاح 38 پروژه با اعتبار 2700 میلیارد ریال در سطح شهر همدان

ایجاد بیمارستان 1000 تختخوابی در منطقه سه یا چهار همدان

سیدمسعود حسینی روز گذشته در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مناطق چهارگانه شهرداری همدان از افتتاح 38 پروژه با اعتبار 270 میلیارد تومان در سطح شهر همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه در منطقه یک شهرداری همدان جمع مبلغ هزینه‌شده برای پروژه‌های شهری برابر 859 میلیارد ریال است، به بیان پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه یک همدان در ایام‌الله دهه فجر پرداخت.

شهردار همدان بیان کرد: در این منطقه پروژه‌هایی چون احداث پارک نواری کمال‌آباد، احداث پارک نواری قهرمان، پوشش گنبد تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآن، طرح دو هزار متر مکعبی بلوار ارم، تملک و تعریض معابر حق گویان، سبدبافان و پاسداران، پیاده‌روسازی بلوار شهید اسلامیان، سعیدیه، پرستار، کمال‌آباد، گنجنامه و غیره ازجمله پروژه‌ها است.

وی به دیوارکشی رودخانه بلوار کاج با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال نیز اشاره کرد و گفت: تملک، تعریض و احداث فاز یک ساختمان بلوار شهید فهمیده و عملیات آسفالت‌ریزی در معابر از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این منطقه است.

حسینی با تأکید بر لزوم عدالت‌محوری و توسعه متوازن، به پروژه‌های منطقه دو شهرداری همدان اشاره کرد و افزود: کل هزینه‌های انجام‌شده برای این پروژه‌ها بیش از یک میلیارد و 92 میلیون ریال است.

این مقام مسئول در این راستا از پروژه‌های پارک جنگلی سد اکباتان (فاز اول)، محوطه‌سازی تپه مصلی، هدایت آب‌های سطحی بلوار 9 دی، دیوارکشی خیابان غفاری و پروژه‌هایی از این دست نام برد.

شهردار همدان درخصوص پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه سه همدان در چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کل هزینه انجام این پروژه‌ها را برابر 268 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به‌عنوان مثال در جهت زیرسازی معابر سطح منطقه سه 138 میلیارد ریال، برای جدول‌گذاری سطح منطقه سه 47 میلیارد ریال و برای پیاده‌روسازی در سطح این منطقه بالغ‌بر 59 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه چهار همدان نیز اشاره کرد و گفت: در این منطقه تعداد 11 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 550 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

حسینی در این خصوص از پیشروی پروژه‌هایی چون احداث فاز دو کُندرو بلوار ارتش، احداث کُندرو بلوار آیت‌الله نجفی، احداث راه دسترسی کوی کوثر به بلوار انقلاب، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در سطح منطقه، اجرای زیرسازی و آسفالت در سطح منطقه چهار و غیره سخن گفت.

   ایجاد بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در منطقه سه یا چهار شهر همدان

شهردار همدان با بیان اینکه درحال آماده شدن جهت پیشروی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح منطقه چهار شهرداری همدان برای سال آتی هستیم، خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام شهری به‌ویژه پروژه‌هایی که شهروندان همدانی متقاضی اتمام آن‌ها هستند را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در این زمینه از پُل شهید همدانی، پُل غدیر و پارکینگ آقاجانی‌بیگ نام برد و افزود: پروژه بازار سینای همدان نیز حدود 15 سال طول کشیده که به همین زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و گره‌های ترافیکی در محدوده آرامگاه بوعلی را بهبود خواهد بخشید.

شهردار همدان درخصوص ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در حیدره نیز گفت: برای این پروژه زمینی مد نظر قرار گرفته که موقعیت مکانی آن نامناسب است، به این ترتیب شهرداری همدان با همکاری علوم پزشکی جلساتی را برگزار کرده تا بتواند مکانی دیگر برای این پروژه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم این بیمارستان را در مناطق سه یا چهار شهرداری همدان ایجاد کنیم تا به توسعه این مناطق نیز کمکی کند.

   حل مشکل گره‌های ترافیکی باغ بهشت همدان

حسینی با اشاره به گره‌های ترافیکی باغ بهشت، از اصلاح ورودی و سامان‌دهی معبر آن تا آخر سال جاری خبر داد و گفت: پیشروی پروژه بازیافت هواپیما، سامان‌دهی مغازه‌های سنگ‌فروشی ورودی باغ بهشت و اجرای پروژه باغ پرندگان از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری همدان خواهد بود.

شهردار همدان در بخش پایانی صحبت‌های خود در این مراسم با نگاهی به وضعیت منطقه چهار شهرداری همدان، افزود: اجرای شهرک سلامت و بیمارستان یک‌هزار تختخوابی همدان در منطقه چهار را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تفکیک اراضی مسجدمحور و محله‌محور کارهای استاندارد را درپیش گرفته و رونق را در همدان شاهد باشیم.

   از آزادسازی مسیر گنجنامه تا آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری

در ادامه مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در این منطقه با توجه به نیازسنجی‌های به‌عمل‌آمده به انجام رسیده است، به پیشروی پارک‌های محله‌ای در سطح این منطقه اشاره کرد.

حامد جلیلوند با اشاره به اینکه پارک‌های محله‌ای از خیابان هنرستان تا پُل نیازمند است که می‌تواند یک مسیر گردشگری مناسب باشد، اظهار کرد: بحث پوشش رودخانه در این محدوده به انجام رسیده و فضای شهری مناسبی در این منطقه‌ ایجاد شده است.

وی به برنامه‌های سال آتی در این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: اجرای روددره‌ها و آزادسازی مسیر گنجنامه را در سال آینده شاهد خواهیم بود؛ از سویی سیل‌برگردان نیز در منطقه یک با توجه به تعاملات صورت‌گرفته به انجام خواهد رسید.

در ادامه بازدیدهای صورت‌گرفته مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز به احداث مخزن شیرسنگی با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ریال و آسفالت‌ریزی معابر سطح این منطقه با اعتباری بالغ‌بر 224 میلیارد و 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: جدول‌گذاری در سطح منطقه دو شهرداری همدان به طول 11 هزار و 190 متر و زیرسازی معابر سطح این منطقه در قالب 35 هزار متر مربع، از دیگر پروژه‌های انجام‌شده ما است.

حجت کریمی‌جاوید در ادامه صحبت‌های خود به ایجاد ساختمان مادر و کودک پارک نوروزی، تعمیرات زمین ورزشی پارک چمران و سطح منطقه، هدایت آب‌های سطحی میدان بعثت و بلوار 9 دی همدان نیز اشاره کرد.

ادامه بازدیدها به سمت منطقه سه شهرداری همدان و پارک رضوان بود، در این راستا محمدرضا فیضی‌منش، مدیر منطقه سه شهرداری همدان به پروژه‌هایی چون احداث بوستان رضوان، بوستان فردوس، بوستان امام رضا (ع) و زیرسازی معابر سطح منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین پیاده‌روسازی در سطح منطقه سه به متراژ 9 هزار و 140 متر مربع و جدول‌گذاری سطح منطقه سه به طول 23 هزار و 212 متر به انجام رسیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز در ادامه این بازدیدها با بیان اینکه در منطقه چهار شهرداری برای احداث میدان بهنامجو در کوی فرهنگیان اعتباری بالغ‌بر 42 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: با اعتبار 55 میلیارد تومانی در بلوار شهید رجایی تملکی به انجام رسید و همچنین با رقم اعتباری هشت میلیارد ریالی تملک قسمتی از پاساژ اکباتان همدان انجام شد.

علی طهماسبیان به اجرای زیرسازی و آسفالت در سطح این منطقه اشاره کرد و گفت: بازسازی زمین ورزشی پارک باهنر در کوی فرهنگیان و احداث پُل عابر پیاده بلوار ارتش از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در سطح این منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید پروژه‌های عمرانی شهری مطابق با نیازهای مردم همدان تعریف و درپیش گرفته شوند، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان ناظر و شاهد تلاش‌های شهرداری همدان است.

محمود مسگریان با اشاره به اینکه برنامه‌های شهرداری توسط شورای اسلامی شهر همدان مصوب و دنبال می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت به تصویب می‌رسند.

وی در ادامه صحبت‌های خود خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر همدان شد و ابراز کرد: خوشبختانه بودجه پیشنهادی شهرداری همدان براساس اصل عدالت‌محوری و توسعه متوازن به تصویب رسیده است.

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز سرعت پیشروی پروژه‌های شهری همدان را مناسب دانست و گفت: این پروژه‌ها توسط شهرداری همدان درحالی به انجام می‌رسند که شهرداری در سال جاری 60 تا 70 درصد درآمدش با چالش روبه‌رو شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52271