کد خبر : 52471
تاریخ : 1400/11/27
گروه خبری : ایران و جهان

همکاری بیش از 100 کشور برای حفاظت از اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی

نمایندگان بیش از 100 کشور متعهد به انجام اقداماتی با هدف حفاظت از اقیانوس از آسیب‌های انسانی، از جمله تشدید مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی، کاهش آلودگی پلاستیکی و حفاظت بهتر از آب‌های بین‌المللی شده‌اند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش میزبان نشست One Ocean بود روز گذشته در سخنانی اظهار کرد: سال 2022 سالی تعیین‌کننده برای محیط زیست است و ما باید به تعهدات روشن و محکمی برای حفاظت از آن دست پیدا کنیم.

در این نشست که با موضوعیت محافظت از پهنه‌های اقیانوسی برگزار شده بود, 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و 16 کشور دیگر توافق کردند تا پایان سال برای متعادل ساختن بهره‌برداری پایدار از دریاهای آزاد و آب‌هایی که خارج از حوزه صلاحیت یک کشور قرار دارند و حفظ تنوع زیستی آن‌ها به یک توافق جهانی دست پیدا کنند.

گاردین نوشت: رئیس کمیسیون اروپا معتقد است که هرچند به امضای معاهده‌ای برای حفاظت از اقیانوس‌ها نزدیک شده‌ایم اما امیدواریم که این مهم در چهارمین و آخرین دور مذاکرات سازمان ملل در نیویورک در ماه مارس اتفاق بیفتد.

اقیانوس‌ها از ارزشمندترین پهنه‌های اکوسیستم جهان محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر به‌واسطه ورود پلاستیک, آلودگی‌های صنعتی و کشاورزی, صید بی‌رویه و گرمایش جهانی بیش از همیشه در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/52471