کد خبر : 53810
تاریخ : 1401/1/17
گروه خبری : جامعه

پرونده‌های مسن اجراهای احکام کیفری و مدنی ظرف 45 روز تعیین تکلیف شود

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی ظهر روز گذشته در نخستین جلسه ویدئوکنفرانسی با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مهم‌ترین بخش صحبت‌های ریاست قوه قضائیه که بسیار بر آن تأکید شده، اجرای درست و مستمر سند تحول قضائی توسط رؤسا و دادستان‌ها و مجموعه تحت زعامت آن‌ها بود.

وی افزود: به همین منظور طی مکاتبه‌ای که با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی انجام شد، تأکید شد موارد 16 گانه که اهم نکات مورد نظر ریاست قوه قضائیه را دربرمی‌گیرد، باید در اولویت کار دادگستری‌ها قرار گیرد و تمام نواقص و کمبود‌ها توسط رؤسا و دادستان‌ها در حوزه‌ها بررسی و نقطه‌نظرات به مرکز استان منعکس شود تا با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پس از اتمام تعطیلات نوروز انتظار از مجموعه مدیران، قضات و کارکنان این است که با یک روحیه با نشاط و انرژی مضاعف در نیمه دوم فروردین‌ماه رسیدگی به پرونده‌ها را به‌سرعت دنبال کنند و کارهای معوقه را به سرانجام برسانند تا شاهد اطاله در دادرسی‌ها و اجرای احکام نباشیم.

موسوی ابراز کرد: یکی از توصیه‌های مهم رئیس قوه قضائیه تکریم مردم و دیدار با آنان به جهت بررسی و حل مشکلاتشان بود که همواره باید مد نظر رؤسا و دادستان‌ها باشد؛ چراکه اثرات سودمند آن را مردم به‌خوبی احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد بنا بر تأکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌ها در اجراهای احکام، درخصوص پرونده‌های مهم و مسن اجراهای احکام کیفری و مدنی ظرف 45 روز اقدامات جدی صورت گیرد تا دیگر پرونده اجرانشده‌ای در شعب اجرا نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نخبه‌گزینی و معرفی قضات و کارکنان شایسته که اقدامات قابل ملاحظه و فوق‌العاده‌ای صورت داده‌اند بر مبنای شاخص‌های قابل ارزیابی و استاندارد مد نظرتان باشد تا نسبت به ارتقا و توجه به همکارانی که شایستگی دارند، اقدام شود.

موسوی افزود: در سال جاری ملاک ارزیابی اقدامات و فعالیت رؤسا، دادستان‌ها و مدیران، برنامه‌محور بودن آنان و اجرای برنامه‌ها است.

وی تأکید کرد: یکی از نکات دیگر ارتباط مستمر و مفید رؤسا و دادستان‌ها با مجامع اطلاعاتی هر حوزه قضائی است، زیرا برای اشراف مدیران بر مسائل و موضوعات مختلف هر حوزه و تصمیم‌گیری‌های کاربردی و متقن، مورد نیاز است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های آموزشی و باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضائی شبکه‌های بهداشت را مکلف کنند تا به محیط‌های آموزشی در شهرستان‌ها سرکشی داشته باشند و از حیث بهداشت محیط تذکرات لازم را در جهت رعایت موارد بهداشتی ابلاغ کنند.

وی در آخر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت تقویت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور حداکثری همکاران قضائی و اداری برای بهره‌گیری از فضیلت‌های این ماه مبارک تأکید کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/53810