کد خبر : 54032
تاریخ : 1401/1/22
گروه خبری : جامعه

سکونتگاه‌های غیر رسمی با آسیب‌های اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند

فرزاد مخلص‌الائمه ظهر روز گذشته در نشست با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن در آستانه سالروز تأسیس بنیاد مسکن، اظهار کرد: رسالت بنیاد مسکن عمران و آبادی استان و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: محرومیت‌های شدیدی از دوران پادشاهی به‌ویژه در دوران پهلوی به‌جا مانده است که با گذشت بیش از چهار دهه مبارزه بی‌امان با محرومیت‌ها، هنوز شاهد تداوم این مشکلات در جای‌جای کشور و استان هستیم.

استاندار استان مرکزی گفت: در استان مرکزی نیز با پدیده عمیقی به‌نام آسیب‌های اجتماعی مواجهیم که جلوه‌های آن را در نقاط حاشیه شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی مشاهده می‌کنیم که البته بیشتر روستاییان به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: بحث ساخت مسکن محرومین، سنددار کردن منازل و مقاوم‌سازی و انبوه‌سازی از اولویت‌های مهم در بنیاد مسکن است؛ بنیاد مسکن با ارتباطاتی که با شهرهای کوچک و و روستاها دارد، می‌تواند در راستای مهاجرت معکوس به روستاها و همچنین کمک به مهار آسیب‌های اجتماعی مثمر ثمر باشد و امید را به روستاها بازگرداند.

وی هدف از راه‌اندازی ستاد راهبری محرومیت‌زدایی در استانداری را در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و بیان کرد: این ستاد آماده همکاری دوجانبه با بنیاد مسکن است.

استاندار استان مرکزی درخصوص توزیع قیر رایگان نیز اظهار کرد: با استفاده از این قیر انجام آسفالت 250 روستای استان در دسترس است؛ به همین منظور با فرمانداران هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/54032