کد خبر : 54486
تاریخ : 1401/1/31
گروه خبری : استان‌ها

فاضلاب 18 شهر و روستاهای کردستان ساماندهی می‌شود

محمد فرهاد در جلسه با اعضای شورای شهر دلبران اظهار کرد: در بخش آب و فاضلاب نواقصی از گذشته وجود داشته که بخش عمده آن ناشی از نبود و یا کمبود اعتبارات بوده است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی در اختیار شرکت از دو محل جاری و طرح‌های عمرانی تأمین می‌شود، گفت: به دلیل محدودیت‌های درآمدی در بخش اعتبارات داخلی نمی‌توان انتظار زیادی برای اجرای پروژه داشت و باید پروژه‌ها از طریق اعتبارات طرح‌های عمرانی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات طرح‌های عمرانی به‌صورت استانی و بخشی فرااستانی و ملی است و اعتبارات استانی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود.

فرهاد با بیان اینکه موضوع ساماندهی فاضلاب شهر دلبران همواره جزو دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب است، گفت: از شورای شهر دلبران انتظار داریم دریافت اعتبار جهت این امر از محل اعتبارات استانی را از فرمانداری شهرستان قروه پیگیری نمایند.

وی با بیان اینکه اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پس از آن تعریف پروژه‌های جدید است، گفت: در سفر سال گذشته وزیر نیرو به کردستان، ساماندهی فاضلاب روستاهاو 18 شهر فاقد تأسیسات فاضلاب استان به تصویب رسید و موضوع تأسیسات فاضلاب شهر دلبران را نیز از این مسیر پیگیری می‌کنیم.

سرپرست شرکت آبفا کردستان کیفیت آب شرب را خط قرمز این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: حوزه کنترل کیفی شرکت و همچنین مرکز بهداشت به صورت مداوم کیفیت و سلامت آب شرب را پایش می‌کنند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/54486