کد خبر : 54708
تاریخ : 1401/2/7
گروه خبری : جامعه

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان:

واحدهای صنفی متخلف تصاعدی جریمه می‌شوند

مرضیه یونسی از نصب پرده تخلف برای یک نانوایی در تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: براساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با ارسال گزارشی مبنی بر کم‌فروشی یک نانوایی لواش سنتی در تویسرکان، جلوی این قضیه گرفته شد.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی شهرستان تویسرکان فرد خاطی را به‌دلیل داشتن سومین سابقه تخلف علاوه‌بر جریمه نقدی 134 میلیون ریالی، به نصب پارچه تخلف بر سردرب واحد به مدت دو هفته محکوم کرد که پس از قطعیت تخلف، حکم اجرا شد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر اینکه تکرار تخلف موجب نصب پرده بر سردرب واحدهای متخلف و تصاعدی شدن جریمه می‌شود، گفت: واحدهای صنفی که دارای چندین سابقه محکومیت در تعزیرات حکومتی باشند، علاوه‌بر جزای نقدی، برای آن‌ها نصب پرده صورت گرفته و با تکرار تخلف، پروانه واحد لغو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با استناد به قانون نظام صنفی سابقه تخلف واحدهای صنفی در مرتبه سوم، 6 برابر جریمه و 14 روز نصب پرده، در مرتبه چهارم هشت برابر جریمه و 30 روز نصب پرده، مرتبه پنجم و بیشتر 10 برابر جریمه 60 روز نصب پرده، 6 ماه تعطیلی واحد و 6 ماه تعلیق پروانه کسب و در مراحل بالاتر لغو پروانه است.

یونسی یادآور شد: پُل ارتباطی ما تلفن 32523442 اداره کل، تلفن گویای 124 و سامانه www.124.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی 300000135 و تارنمای t135.ir است و افراد می‌توانند با ما ارتباط گرفته و موارد تخلف را بیان کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/54708