کد خبر : 55132
تاریخ : 1401/2/20
گروه خبری : اقتصادی

با اجرای خزانه‌داری در شهرداری همدان محقق می‌شود

عدالت در پرداخت‌ها و مدیریت یکپارچه پروژه‌ها

به گزارش سپهرغرب به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مجتبی حمزه رستگار معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان در خصوص خزانه‌داری شهرداری گفت: خزانه‌داری مجموعه شهرداری همدان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی که از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها به شهرداری ابلاغ شده است در سال جاری درسطح شهرداری همدان اجرایی شد.

حمزه‌رستگار با اشاره به انجام برخی اقدامات برای ایجاد خزانه‌داری شهرداری همدان در سال گذشته گفت: پس از برگزاری فراخوان برای انتخاب خزانه‌دار از بین نیروهای مستعد شهرداری و انجام مصاحبه‌های تخصصی توسط کمیته انتصابات، خزانه‌دار انتخاب شد.

وی در ادامه بیان کرد: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی متخصص و‌ مورد نیاز برای خزانه‌داری تأمین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان عنوان کرد: از فروردین ماه سال جاری خزانه‌داری با پرداخت یکپارچه و همزمان حقوق‌ کارکنان از جمله نیروهای شرکتی قراردادی و رسمی و همچنین سایر موارد اجرا شده است.

وی ضمن اشاره به اهداف تشکیل خزانه‌داری شهرداری گفت: یکی از مهمترین اهداف تشکیل خزانه داری مدیریت یکپارچه درآمدها و هزینه‌های شهرداری براساس اولویت‌های تخصیص اعتبارات است.

حمزه رستگار در ادامه اظهار کرد: یکی از ملزومات اجرای خزانه‌داری تدوین شیوه‌نامه تخصیص اعتبارات است که توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری همدان تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه کلیه دستورالعمل‌های تخصیص اعتبارات به همراه اولویت‌های پرداخت‌ در این شیوه‌نامه مشخص شده است افزود: این اولویت‌ها شامل هزینه‌های جاری از جمله حقوق و دستمزد کارکنان، هزینه‌های نگهداشت شهر شامل خدمات شهری،فضای سبز، دیون و پروژه‌های عمرانی است.

حمزه رستگار ضمن اشاره به تقسیم‌بندی پروژه‌های عمرانی طبق شیوه‌نامه تخصیص اعتبارات اظهارکرد: این پروژه‌ها به سه دسته پروژه‌های الزامی (پروژه‌های نیمه‌تمام که از سال‌های قبل شروع شده‌اند و هنوز پایان نیافته است) و پروژه‌های ضروری (پروژه‌های نگهداشت پروژه‌‌های عمرانی) و دسته سوم پروژه‌های جدید تقسیم شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شیوه‌نامه تخصیص به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تخصیص اعتبارات را بر اساس اولویت‌‌بندی مشخص شده انجام دهیم و برای انجام بهتر شیوه‌نامه، کارگروه و کمیته تخصیص شکل گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصیص اعتبارات، عنوان کرد: تمامی این فرآیند توسط کارگروه اجرایی تخصیص، کمیته تخصیص و خزانه‌داری انجام می‌شود.

حمزه رستگار با بیان اینکه کمیته تخصیص یکی از ملزومات اصلی برای خزانه‌داری است، گفت: بدین ترتیب اهداف خزانه‌داری محقق و پروژه‌های تکلیفی در بودجه شهرداری بر اساس اولویت‌های از قبل مشخص شده انجام می‌پذیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55132