کد خبر : 55196
تاریخ : 1401/2/21
گروه خبری : استان‌ها

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بورسی شدن 8 شرکت کرمانشاه

محمد بهمن، با اشاره به اینکه از سال گذشته تلاش‌های جدی برای بورسی شدن هشت واحد صنعتی دارای شرایط در کرمانشاه آغاز شد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون مدارک یکی از این شرکت‌ها برای بورس و مدارک یکی دیگر برای فرابورس ارسال شده و در حال طی کردن فرآیندهای اداری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: ورود 6شرکت دیگر به بازار سرمایه نیز منتفی نیست و این شرکت‌ها نیز در حال فراهم کردن مقدمات برای ورود به بورس و فرابورس هستند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه از پیگیری برای شناسایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های جدید در استان که ظرفیت ورود به بورس و فرابورس دارند خبر داد و عنوان کرد: به‌زودی کارگاهی برای شرکت‌های استان برگزار کرده و شرایط پذیرش در بازار سرمایه را برای آنها تشریح می‌کنیم و به علاوه مدارک آنها را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم شرایط ورود به بازار سرمایه را دارند، یا نه.

بهمن معتقد است، از آنجایی که طی چند سال اخیر شرکت جدیدی از کرمانشاه وارد بازار سرمایه نشده، این فرآیند برای شرکت‌های استان کمی ناشناخته است و اگر یک واحد وارد بورس یا فرابورس شود، احتمالا سایر واحدها نیز برای این کار ترغیب شوند.

وی تعداد شرکت‌های کرمانشاه که هم‌اکنون در بورس و فرابورس حضور دارند را 6شرکت شامل شرکت استانی سهام عدالت، پتروشیمی کرمانشاه، نیروگاه زاگرس، پالایشگاه نفت کرمانشاه، سیمان غرب و کارخانه قند بیستون برشمرد و یادآور شد: عمده شرکت‌های کرمانشاه که اکنون در بازار سرمایه حضور دارند خصولتی هستند که امیدوارم بتوانیم پای شرکت‌های خصوصی را نیز به این بازار باز کنیم.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55196