کد خبر : 55245
تاریخ : 1401/2/22
گروه خبری : گردشگری

گردشگری آبی کرمانشاه کی فعال می‌شود؟

اصغر رشنو ب تاکید بر لزوم توجه به گردشگری آبی در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به وجود چندین سد و منابع آبی خوبی که در استان وجود دارد، می‌توانیم در حوزه گردشگری آبی هم فعال باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا از چند سال پیش برنامه ریزی‌هایی برای احداث پروژه‌های گردشگری در حاشیه تعدادی از سدهای استان در دستور کار قرار گرفت که پروژه گردشگری آبی در حاشیه سد جامیشان سنقروکلیایی یکی از مهمترین این پروژه‌ها است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه از این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری آبی غرب کشور یاد کرد و گفت: در این پروژه که از حدود یک سال پیش استارت خورده، قرار است کلبه‌های شناور، نصب اسکله، اتوبوس دریایی، جت اسکی، درخت کاری حاشیه سد و... اجرایی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه تاکنون سه میلیارد تومان برای آن صرف کرده، افزود: مقرر شده برای ادامه اجرای پروژه حدود 6میلیارد تومان دیگر آورده داشته باشد و ما نیز حدود هفت میلیارد تومان تسهیلات به او پرداخت خواهیم کرد.

رشنو میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را با در نظر گرفتن تجهیزات خریداری شده از سوی سرمایه گذار حدود 80 درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی یادآورشد: بحث‌های زیرساختی که مهم‌ترین اقدام برای اجرایی شدن این پروژه بود، درحال انجام است و بخش مهمی از تجهیزات هم خریداری شده که با پایان فعالیت‌های زیرساختی نصب می‌شوند.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه دو سرمایه‌گذار دیگر هم قرار است پروژه‌هایی را در حوزه گردشگری را در حاشیه سد جامیشان اجرایی کنند، افزود: طرح‌های این دو سرمایه‌گذار مجوز دریافت کرده و امیدوارم به‌زودی شاهد اجرایی شدن پروژه‌های آنها هم باشیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55245