کد خبر : 55277
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : جامعه

فرودگاه همدان آماده پذیرایی از نخستین حجاج پساکرونایی کردستانی و همدانی

فرودگاه همدان علیرغم داشتن زیرساخت‌های لازم اما متاسفانه طی سال‌های اخیر نتوانسته سهمی از حمل و نقل هوایی کشور داشته باشد هر از چندگاهی با فشار افکار عمومی مدیران استانی اقدام به راه‌اندازی یک مسیر پروازی نیم‌بند می‌کنند که در پرواز اخیر مشهد شاهد محدود شدن تعداد پروازها به یک پرواز آن هم روز جمعه هستیم علی‌ای حال بعد از سال‌ها وعده خبردار شدیم امسال زائران بیت‌الله الحرام که از همدان و کردستان عازم عربستان هستند از فرودگاه همدان سفر خود را آغاز می‌کنندمدیر حج و زیارت استان همدان محسن ساغرچی از اعزام 810 زائر همدانی به حج تمتع سال 1401 خبر داد و گفت: ثبت نام و انتخاب کاروان متقاضیان حج تمتع با ظرفیت 810 نفر در قالب 6 کاروان در استان آغاز شده است. ثبت نام زائرین حج تمتع از یکشنبه 18 اردیبهشت ساعت 10 آغاز شده و افرادی که از سال 99 در کاروان‌های حج تمتع ثبت نام کرده اند و دارای قبض ودیعه گذاری تا تاریخ 22/3/ 1386به قبل هستند و تاریخ تولدشان از 10/04/1336 به بعد بوده در کاروان یا به صورت غیر حضوری و یا رزرو در سایت reserve.haj.ir ثبت نام نموده‌اند. طبق برنامه ریزی پرواز زایران استان همدان و کردستان از فرودگاه بین‌المللی همدان در اواخر خرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

برای اینکه در جریان چند و چون برنامه پرواز حجاج قرار بگیریم با علی‌اصغر جهانگیری مدیر فرودگاه همدان گفت وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

علی اصغر جهانگیری با بیان اینکه فرودگاه همدان از لحاظ زیرساختی همه امکانات لازم برای پرواز‌های حج را دارد گفت: آخرین پرواز هم سه سال پیش یعنی سال 98 بوده است که در آن سال بالغ بر 5 هزار مسافر از همدان و کردستان از طریق فرودگاه همدان سفر کردند.

وی در ادامه افزود: امسال حدود 800 نفر از همدان و600 نفر از کردستان که مجموعا حدود هزار و 400 نفر زائر کردستانی و همدانی به سفر معنوی حج خواهند رفت که پروازشان از فرودگاه همدان خواهد بود.

  پیگیر افزایش پروازها از همدان به عتبات هستیم

مدیر فرودگاه همدان در پاسخ به سوالی درباره پرواز عتبات گفت: ما برای عتبات پیگیر هستیم و اکنون پرواز برای سفر مشهد را از فرودگاه همدان داریم که در ایام عید این پروازها به دلیل استقبال خوب مردم بیشتر بود اما هم اکنون این پرواز به مشهد هفته‌ای یک بار و فقط جمعه‌ها به دلیل استقبال کم مردم امکانپذیر است.

  افزایش پروازها براساس افزایش استقبال مردم است

جهانگیری در ادامه به نقش فروگاه‌ها در رونق گردشگری و اقتصاد منطقه اشاره کرد و گفت: با استقبال مردم سفرها در ایام تعطیل و به خصوص عید بیشتر است و در فرودگاه همدان با بازگشایی مدارس،تعداد مسافر کم شد و در ایامی حتی کنسلی پرواز مشهد را شاهد بوده‌ایم. این موضوع باعث می‌شود تا تعداد پروازها کاهش یابد. در اصل اساس کار فرودگاه بر اساس میزان استقبال و درخواست مردم خواهد بود.

  پرواز به مشهد در روزهای جمعه است که خرداد ماه افزایش خواهد یافت

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استقبال مردم از سفر هوایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرواز به مشهد را در روزهای جمعه داریم در آینده و در خرداد ماه با شروع تعطیلات پرواز هفته‌ای دو بار خواهد بود

جهانگیری در خاتمه افزود: در صورت استقبال مردم افزایش خواهد یافت. فرودگاه همدان در صورت درخواست مسافران در آینده پروازهای بیشتری را خواهد داشت همانطور که در ایام عید پرواز به کیش را داشته است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55277