کد خبر : 55278
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : استان‌ها

فرماندار تویسرکان:

مردمی کردن و توزیع عادلانه یارانه از تدابیر ارزشمند دولت سیزدهم است

حسین افشاری روز پنج‌شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی تسهیلات رونق اقتصادی شهرستان تویسرکان، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی دارای پنج شاخص شامل «درون‌زا بودن، برون‌گرا و قابل رقابت با سایر محصولات مشابه با دنیا هم از نظر کیفیت و بازاریابی و دانش‌بنیان بودن که در شعار امسال هم به آن توجه شده، اشتغال آفرین بودن که موجب رونق کسب و کار شود و مردمی بودن» است.

وی با اشاره به اینکه هر رویکردی در اقتصاد با این پنج شاخص پیش برود ذیل اقتصاد مقاومتی است، افزود: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید است و در این راستا برای رونق تولید الزاماتی وجود دارد که مهم‌ترین آن همان مبارزه با قاچاق کالا است.

فرماندار تویسرکان گفت: اقتصاد مقاومتی بحث افزایش بهره وری در همه عرصه‌ها از جمله انرژی و مصرف بهینه آن است که برهمین اساس همه دستگاهها باید بر افزایش بهره وری و استفاده بهینه نظارت جدی داشته باشند.

افشاری با بیان اینکه دولت قصد دارد با تأیید مقام معظم رهبری، یارانه را به مردم بدهد، تصریح کرد: روش گذشته به شکاف طبقاتی دامن زد و ثروتمند شدن یکباره برخی به دلیل رانت ارز ترجیحی را موجب شد.

وی با اشاره به نحوه پرداخت یارانه 300 و 400 هزار تومانی به دهک‌های جامعه، گفت: در این راستا 72 میلیون نفر از یارانه برخوردار شده اند و سامانه ای هم برای اعتراض افراد درنظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از بین بردن ساختارهای فساد زا حرکتی بنیادین و اصلی مهم در اقتصاد و برقراری عدالت است، گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن از جمله اقدامات مهم و تدابیر ارزشمند دولت سیزدهم است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55278