کد خبر : 55279
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : استان‌ها

بازگشت 30 تا 50 واحد راکد و تعطیل همدان به چرخه تولید

محمدرضا شهسواری‌فرجاد اظهار کرد: یکی از سیاست‌های امسال سازمان‌جهاد کشاورزی استان همدان بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید بوده که بتوانیم این واحدها را بدون سرمایه‌گذاری جدید به چرخه بازگردانیم.

وی گفت: در همین رابطه پیش بینی بر آن است تا با پیگیری‌های ستاد تسهیل و رفع موانع استان 30 تا 50 واحد تولیدی راکد حوزه جهاد کشاورزی استان در سال‌جاری به چرخه تولید بازگشته و بدون سرمایه‌ گذاری جدید، اشتغال جدید و تولید در بر داشته باشند.

وی با اشاره به بحث دانش‌بنیان‌ها نیز تصریح کرد: «دانش‌بنیان» یکی از محورهای اصلی برنامه‌های امسال سازمان جهاد استان بوده که بتوانیم با این برنامه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را ارتقا داده و یک‌ جهش چشم‌گیر در حوزه علمی- کشاورزی داشته باشیم.

شهسواری‌فرجاد در ادامه با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی در مسیر فعالیت‌ معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: معمولا موانع این واحدها در مجموعه‌ای تحت عنوان ستاد تسهیل در استان‌ها پیگیری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال 94 تاکنون 678 طرح حوزه سازمان‌جهاد کشاورزی استان به ستاد تسهیل معرفی شده‌، بیان کرد: از این تعداد 383 مورد مصوبه آن اجرایی و مشکل متقاضی واحد مرتفع شده است.

شهسواری یاد آور شد: در همین رابطه از مجموع 678 طرح معرفی شده به ستاد تسهیل 134 مورد عدم اجرا و 161 طرح نیز در حال اجرا طرح است.

وی تعداد طرح‌های معرفی شده به ستاد تسهیل در سال گذشته را 76 طرح برشمرد و گفت: از این تعداد طرح 32 مورد اجرایی شده و 41 طرح در دست اجرا بوده و 3 طرح با عدم اجرا مواجه شد.

شهسواری بیان کرد: از ابتدای سال 1401 نیز تاکنون 5 طرح به ستاد تسهیل معرفی شده که در حال اجرا بوده و ظرف یک یا دو هفته آینده مشکلات این واحدها مرتفع می‌شود.

وی یاد آور شد: غالبا مشکلات واحدها تولیدی معرفی شده به ستاد تسهیل مشکلات آنان با بانک‌ها در بحث عدم‌امکان بازپرداخت بدهی بوده که در شرایط کرونا برخی واحدها نتوانستند با ظرفیت کامل کار کنند بدهی آنان معوقه شده است.

شهسواری‌فرجاد با بیان اینکه در چارچوب ضوابط موارد مشکلات واحدهای تولیدی به ستاد تسهیل معرفی می‌شوند تا مشکلات بر تولید این واحدها سایه نیاندازد، گفت: قطعا در سال جاری مرتفع شدن مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل استان ادامه خواهد داشت و سعی بر آن است تا با مرتفع شدن مشکلات واحدها تا جایی که ممکن بوده خللی به واحدهای تولیدی وارد نشود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55279