کد خبر : 55281
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : جامعه

کارخانه فرومنگنز اسدآباد وارد مدار آزمایشی شد

حسین‌علی شرکائی اظهار کرد: اشتغال این طرح صنعتی به صورت مستقیم 220 نفر بوده که این تعداد نیرو در حال آموزش هستند.

وی یادآوری کرد: سال 1390 کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌ تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شده بود.

سرپرست فرمانداری اسدآباد ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت "برسم لعل" به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود.

شرکائی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ظرفیت تولید 22 هزار تُن فرومنگنز در سال را دارد گفت: در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت این طرح به‌ طور قطع ظرفیت تولید کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد فرومنگنز موردنیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود همچنین کشور ایران بر اساس آمار مربوط به سه سال پیش، دارای 200 تا 250 هزار تُن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به 30 هزار تُن افزایش یابد حدود 10 درصد فرومنگنز مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

شرکائی افزود: کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن و گلخانه 40 هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد سه طرح بزرگ صنعتی و گلخانه‌ای بوده که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال اجراست و تا پایان سال این طرح‌ها در شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55281