کد خبر : 55284
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : استان‌ها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون اصل 90 از احیا واحدهای راکد در کردستان حمایت می‌کند

علی خضریان در مراسم تجلیل از کارکنان و کارگران فعال کارخانه لاستیک بارز کردستان که در سنندج برگزار شد، بر فعال‌سازی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد و اظهار کرد: نحوه واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی کردستان به‌ویژه در دهگلان باید مشخص شود.

وی افزود: اگر مسئولان استان در راستای فعال کردن واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی همت نکنند پیگیر کم‌کاری و ترک فعل آن‌ها خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید نحوه واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی استان بررسی شود و اگر مسائل پشت پرده‌ای در هر زمانی چه دولت گذشته و چه دولت‌های پیشین وجود دارد روشن و شفاف بیان شود.

خضریان اضافه کرد: اگر اراضی خارج از صلاحیت صنعتی به افرادی واگذار شده باید از آن‌ها پس گرفته و به افراد دارای صلاحیت واگذار شود.

وی گفت: اگر این اراضی هم به افراد دارای صلاحیت لازم واگذار شده و اکنون تعطیل و راکد است باید مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها بررسی و حل و فصل شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه بارز از برکات سفر رهبری به استان کردستان است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان برای توسعه بارز در کنار مدیران این مجموعه تولیدی باشند و این مدیران هم ارتباط خوبی با کارکنان و کارگران خود برقرار کنند.

  کردستان ظرفیت تولید داروی گیاهی دارد

خضریان با اشاره به اینکه رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی متخصص حوزه دارو است، گفت: ظرفیت تولید داروهای گیاهی در این استان وجود دارد و پرداختن به این مهم می‌تواند در توسعه استان نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: به مردم این استان قول می‌دهم در کنار دکتر فتحی نماینده آن‌ها در مجلس موضوع مذکور را پیگیری کنیم تا صنعت استان در سنوات آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: انتظار می‌رود در حوزه معیشتی شاغلان در کارخانه بارز استان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

محسن فتحی اضافه کرد: در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به کردستان مشکلات و موانع پیش روی کارخانه بارز استان را مطرح خواهیم کرد امید می‌رود شاهد توسعه بیشتر و در نتیجه افزایش اشتغال در این واحد باشیم.

سرپرست لاستیک بارز کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه استارت احداث کارخانه لاستیک بارز کردستان از سال 1388 و در سفر مقام معظم رهبری به این استان زده شد، گفت: این واحد در زمینی به مساحت 44 هکتار و با ظرفیت اسمی 50 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده است.

یوسفی تعداد افراد مشغول به کار در این واحد را 830 نفر ذکر کرد و گفت: به طور میانگین روزانه 15 هزار و 500 حلقه لاستیک در این واحد تولید می‌شود و تا چند ماه آینده به 17 هزار و 500 حلقه افزایش می‌یابد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55284