کد خبر : 55371
تاریخ : 1401/2/26
گروه خبری : جامعه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

جریمه‌ واحدهای صنفی متخلف پنج برابر می‌شود

«مرضیه یونسی» شنبه شب در نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های صنفی، بازرسان و ناظران در حوزه بازار شهرستان ملایر اظهار کرد: نصب پرده و پلمب در زمان کشف تخلف واحدهای صنفی درنظر گرفته شده است و بعد از صدور رأی در مرحله صدور اجرای احکام می‌آید.

وی تأکید کرد: از طریق اتحادیه‌ها افزایش پنج برابری جریمه‌ها به واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی شود، چراکه پس از تشکیل پرونده و رسیدگی در تعزیرات حکومتی با میزان جریمه‌هایی مواجه می‌شوند که اکثر آن‌ها به‌صورت قطعی و غیر قابل اعتراض است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: پایین‌ترین سطح پرونده تعزیرات که عدم درج قیمت روی کالا بوده، از دو به 10 میلیون تومان قابل افزایش است.

یونسی با تأکید بر اینکه تمامی واحدهای صنفی ملزم به رعایت این موارد هستند، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو و افرادی که در بازار اخلال ایجاد کنند، برخورد شدیدی دارد.

وی با اشاره به حساسیت بالای بازرسی‌ها و نتیجه مطلوب‌تر آن در جامعه، گفت: بازرسی‌ها در سطح بازار باید در کمال آرامش و بدون تنش انجام گیرد و از گزارش‌های مردمی نسبت به کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی استفاده شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان همچنین خواستار اهتمام ویژه بازرسان نسبت به درج قیمت تمام‌شده کالا از درب کارخانه و قیمت مصرف‌کننده به‌صورت هم‌زمان شد و افزود: هیچ واحد صنفی نمی‌تواند خودسرانه افزایش قیمتی روی کالاهای اساسی داشته باشد.

یونسی با تأکید بر اینکه انبارها و سیلوها و مراکز عمده باید در سامانه جامع انبارها و تجارت ثبت موجودی کالا را داشته باشند، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و فروش اجباری را ازجمله جرائم خُرده‌فروشی‌ها برشمرد که شامل پلمپ و نصب پرده می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان همچنین بر ضرورت نظارت بازرسان بر درج قیمت در واحدهای صنفی تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد در تشکیل پرونده‌های سنگین و برای جلوگیری از انکار متهم، امضای نماینده سازمان تعزیرات ذیل برگه درج شود.

یونسی با بیان اینکه مردم گزارش تخلفات صنفی را از طریق سامانه‌های 124 و 135 ارائه دهند، افزود: هیچ‌گونه افزایشی در قیمت نان نداریم و بازرسان باید کسری نان و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها را در اولویت بازرسی قرار دهند.

   مصرف روزانه یک میلیون و 700 هزار قطعه‌ای مرغ گرم در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز به تکمیل انبارهای ذخیره کالاهای اساسی در استان اشاره و بیان کرد: هیچ کمبودی در تأمین و توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در سطح استان نداریم.

«غلامحسین تقوی» افزود: میزان مصرف گوشت مرغ استان همدان یک میلیون و 700 هزار قطعه است که ماهانه دو میلیون و 700 هزار قطعه تولید می‌شود و مردم هیچ نگرانی در تأمین گوشت مرغ نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بالغ‌بر دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای 45 روز آینده در استان نیز انجام شده و نگرانی در این زمینه نداریم، بیان کرد: تخم مرغ نیز به اندازه کافی در استان وجود دارد و امروز 40 هزار تُن مازاد تخم مرغ در استان داشتیم.

   استان همدان موفق در اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تأمین و تنوع بازار روغن، گفت: شیر نیز به اندازه کافی در سطح استان تولید شده و مازاد شیر تولیدشده به کارخانه‌های شیر خشک داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز به فضای همدلی و وفاق در شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: این وفاق و همدلی زمینه پیشرفت و توسعه ملایر است و همواره در کشور خوش درخشیده‌اند.

«احمد شانیان» اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها را اقدامی شجاعانه از سوی دولت دانست و گفت: دولت سیزدهم در سال نخست کار خود شجاعانه اقدام به اجرای این طرح کرد و بر قول و وعده خود مبنی بر عدالت‌محور بودن ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح بزرگ به همتی همه‌جانبه نیاز دارد، افزود: با مدیریت استاندار همدان و همدلی و هم‌سویی خوبی که بین دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته، طبق گزارش‌های کشوری، همدان در این زمینه یکی از موفق‌ترین استان‌ها در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به ضرورت کمک و حمایت همه مردم به‌ویژه بسیجیان، فعالان حوزه اقتصادی، اصناف، بازاریان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: ما باید به‌صورت یک آرایش نظامی در حوزه اقتصاد کار کنیم.

شانیان فعالیت 120 بازرس و ناظر در بازار ملایر را اقدام مثبت فرماندار این شهرستان دانست و خواستار منطقه‌بندی این شهرستان برای نظارت 120 بازرس در قالب 60 تیم نظارتی شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد آرامش خوبی در بازار استان هستیم، یادآور شد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ازجمله احتکار، امتناع از فروش، عدم درج قیمت و یا عدم صدور فاکتور خرید از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی، موضوع را از طریق سامانه‌های تلفنی شبانه‌روزی 124 یا سامانه 135 گزارش دهند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55371