کد خبر : 55394
تاریخ : 1401/2/26
گروه خبری : سیاسی

سریع‌تر از اجحاف در حق مردم برای خرید خودروی بی‌‌کیفیت داخلی جلوگیری شود

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: ما پیگیر هستیم که بحث واردات خودرو به سمتی هدایت شود تا ضمن حمایت از تولید داخل زمینه را برای ایجاد یک بازار رقابتی در حوزه خودرو در کشور فراهم آورد.

وی افزود: اگرچه حمایت از تولید داخل باید در دستور کار قرار داشته باشد اما باید از اجحافی که در بحث خرید خودروی بی کیفیت در حق مردم سالیان سال صورت گرفته است، جلوگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید راهی برای خروج از وضعیت فعلی که مردم ناچار هستند خودرویی بی‌کیفیت و گران را خریداری کنند در نظر گرفته شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: یک وقت هست که ما توان تولید کالای با کیفیت نداریم در آن زمان بحثی نیست اما وقتی ما امروز از نظر دانش و توانمندی دارای ظرفیت‌های زیادی هستیم و در این حوزه چند کشور برتر صنعت جهان بوده‌ایم در حوزه صنعت خودرو هم می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

 آنچه امروز ما با آن مواجه هستیم این است که یک حاشیه امنی برای خودروسازان کشورمان ایجاد شده که ملت ما به دلیل حمایت دستگاه‌های دولتی از خودروسازان راهی به‌ جز مصرف خودروهای بی‌کیفیت داخلی ندارند و این مسئله باعث شده که هیچ تلاشی در جهت تولید خودروی باکیفیت صورت نگیرد.

وی افزود: تلاش ما این است که به این مسئله پایان دهیم و یک خودروی با کیفیت و قابل رقابت با خودروهای خارجی تولید و به مردم عرضه کنیم. چراکه مردم ما حق‌شان برخورداری از چنین بازاری است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55394