کد خبر : 55414
تاریخ : 1401/2/27
گروه خبری : استان‌ها

سردار فرجی:

احداث 8000 مسکن و آزادی 8000 زندانی به نیت شهدا

سردار مهدی فرجی بعد از ظهر روز گذشته در قرارگاه شهرستانی کنگره هشت هزار شهید استان همدان در فرمانداری نهاوند اظهار کرد: برای این منظور پیشنهاد ما این است که تمام کارهایی را که در شهرستان صورت می‌گیرد مانند افتتاحیه‌ها و سایر موارد، به نیت شهدا و از طریق کنگره انجام شود.

وی با بیان اینکه این اقدام آثار و برکات خوبی در جامعه خواهد داشت، گفت: البته باید به این مسئله توجه داشت که اگر قرار است برای مردم کاری انجام شود، باید شأن و حرمت آنان حفظ شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان افزود: همدان در برگزاری کنگره شهدا پیشتاز و سرآمد استان‌های دیگر بوده که سایر استان‌ها از آن الگوبرداری کرده‌اند؛ بنابراین باید در روند برگزاری کنگره دوم به کیفیت برنامه‌ها بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه کنگره نخست با کنگره دوم خیلی متفاوت خواهد بود، ابراز کرد: در فاصله کنگره اول تا دوم، شهدای زیادی در استان داشته‌ایم که بسیاری از آنان مثل سردار همدانی و سردار سلگی و سایر شهدای شاخص مدافع حرم بوده‌اند که این مسئله به‌عنوان یک ظرفیت می‌تواند به کنگره سال آینده غنای بیشتری دهد.

فرجی در ادامه سخنانش همدان را در عرصه دفاع مقدس پیشتاز عنوان کرد و گفت: نقش استان همدان در دفاع مقدس ازجمله عملیات مرصاد پُررنگ است؛ به‌گونه‌ای که ما در این عملیات 134 شهید که سه نفر آن‌ها فرمانده گردان بودند، تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه باید آثار مکتوب بیشتری در حوزه ایثار و جانفشانی رزمندگان همدان به رشته تحریر درآید، خواستار توجه به این مهم از سوی نویسندگان و هنرمندان شد.

دبیر اجرایی کنگره ملی فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان گریزی به برنامه‌های کنگره برای خدمت‌رسانی به مردم زد و افزود: احداث هشت هزار مسکن برای محرومان، تأمین هشت هزار جهیزیه برای نیازمندان، آزادی هشت هزار زندانی جرائم غیر عمد، انجام 800 هزار مشاوره پزشکی و سرکشی از خانواده‌های شهدا در دستور کار است که تا زمان برگزاری کنگره در سال آینده انجام می‌شوند.

وی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در نهاوند برای برگزاری بهتر برنامه‌های شهرستانی تأکید کرد و گفت: باید آموزش‌وپرورش، کمیته امداد، علوم پزشکی، منابع طبیعی و محیط‌زیست در این زمینه ورود جدی داشته باشند و در قالب کمیته‌های 24 گانه با محوریت فرمانداری برنامه‌های خود را ارائه دهند.

فرمانده سپاه نهاوند نیز ابراز کرد: در راستای برنامه‌های کنگره ملی هشت هزار شهید استان، در نهاوند تاکنون برنامه‌هایی اجرا شده و یا درحال اجرا است که منافعی را برای شهرستان خواهد داشت.

علی مختاری افزود: در این راستا برنامه‌های فرهنگی مانند برگزاری 40 یادواره شهدای محله‌محور، برنامه‌ریزی ساخت و نصب تندیس سردار سلگی، تعیین شهید شاخص سال شهرستان و کاشت نهال به یاد شهدا و سرکشی از خانواده‌های شهدای شهرستان در دستور کار بوده و هست.

وی گفت: برنامه ساخت 43 واحد مسکن برای محرومان، برگزاری یادواره 35 مفقودالاثر شهرستان و یادواره 132 امیر ارتش از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در شهرستان انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه کنگره شهدای شهرستان نهاوند را نیز طی سال جاری برگزار خواهیم کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55414