کد خبر : 55415
تاریخ : 1401/2/27
گروه خبری : استان‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر:

نمایشگاه عکس کاوش‌های دستکند سامن و ارزانفود ملایر برگزار می‌شود

ابراهیم جلیلی روز دوشنبه اظهار کرد: در این نمایشگاه 40 عکس و تصویر از کاوش‌های باستانی این مناطق و برای مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی دستکندهایی همچون شهر زیرزمینی سامن و ارزانفود را از آثار مهم تاریخی استان همدان دانست و تصریح کرد: این آثار به‌عنوان زیرساخت‌های مهم گردشگری باید به مردم معرفی و شناسانده شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با اشاره به گرامیداشت هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت‌ماه جاری، افزود: بر همین اساس بازدید از موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان این شهرستان نیز هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها در 28 اردیبهشت‌ماه، رایگان است.

جلیلی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی، نمایشگاه تصاویر و اسناد قدیمی شهرستان در موزه ملایر، جشنواره عکس با محوریت دژ معبد نوشیجان و ایستگاه نقاشی کودکان در موزه لطفعلیان، بازدید گردشگران از ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، بازار مبل و مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر را ازجمله برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در این شهرستان ذکر کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به نام‌گذاری سال جدید میلادی از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها با عنوان «قدرت موزه‌ها»، گفت: این درحالی است که وزارت میراث فرهنگی هم به‌‌منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، شعار این هفته را «میراث‌ فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی» نام‌گذاری کرده است.

جلیلی قدرت موزه‌ها، نوآوری، پایداری، جامعه‌سازی، حفاظت از میراث‌ فرهنگی و مشارکت مردمی، مطالعات دانش‌بنیان، پژوهش و آموزش، مرمت و احیای آثار و بافت‌های تاریخی، ثبت ملی و جهانی آثار، دستاوردها و ظرفیت‌ها، پایگاه‌های تاریخی، اهداف ملی، ابعاد جهان، میراث‌ فرهنگی و دفاع مقدس را عناوین روزهای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی برشمرد.

28 اردیبهشت‌‌ماه (18 می‌، روز جهانی موزه‌ها) تا سوم ‏خردادماه هفته میراث فرهنگی نام‌گذاری شده است.

تاکنون بیش از 340 میراث تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از 200 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. ‏

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55415