کد خبر : 55503
تاریخ : 1401/2/29
گروه خبری : فرهنگی

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور:

60 هزار برگ اسناد دوران دفاع مقدس در استان همدان گردآوری شده است

«میثاق گودرزی» روز چهارشنبه اظهار داشت: پیشگیری از تحریف واقعیت‌ها و تاریخ دوران دفاع مقدس ازجمله دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و معظم‌له این وظیفه را بر دوش رزمندگان در قید حیات گذاشتند تا خاطرات خود را به رشته تحریر درآورند.

وی افزود: مستندسازی اسناد بهترین راه برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که این مهم باید منطقی و منطبق بر اصول و استانداردها انجام شود تا ضمن پیشگیری از تحریف، این ارزش‌های گران‌بها به‌عنوان منبع اصیل تحقیق و پژوهش در اختیار ملل مختلف قرار گیرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: بر این مبنا از سال 1395 کمیته اسناد، آموزش و پژوهش در ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت و تلاش‌های مجدانه خود برای نیل به اهداف والای انقلاب را آغاز کرده که در این زمینه 25 جلسه نیز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان همدان برگزار کرده است.

به گفته گودرزی، ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران، برگزاری جلسات و کارگاه‌های متعدد آموزشی، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد و نیازسنجی دقیق در حوزه پژوهشی ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده برای تدوین سند راهبردی این کمیته است.

وی تصریح کرد: سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد در سه بخش توسعه پایدار، سیاست‌گذاری فرهنگی و تبیین صیانت و ارزش‌ها تهیه و با حضور استاندار همدان رونمایی شده است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تأکید کرد: نگهداری و پردازش اسناد دفاع مقدس ضامن امنیت و حفظ نظام اسلامی است که با حفظ حماسه‌های جاودانه رزمندگان اسلام و آثار گران‌سنگ آنان در دوران دفاع مقدس می‌توان این میراث گران‌بها را به نسل‌های جدید انقلاب انتقال داد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55503