کد خبر : 55681
تاریخ : 1401/3/2
گروه خبری : استان‌ها

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

راه‌اندازی دو اپلیکیشن تفکیک زباله‌های خشک در همدان

سعید نظری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون بند 20 درخصوص سامان‌دهی پسماند، اظهار کرد: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون در دفتر مدیریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نحوه سامان‌دهی جمع‌آوری زباله‌های خشک و راه‌اندازی دو اپلیکیشن (برنامه) در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این برنامه‌ها انحصاری نبوده و شهروندان با تفکیک زباله‌های خشک خود آن‌ها را با دریافت هزینه در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده این برنامه‌ها قرار می‌دهند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از مزیت‌های این اقدام مدیریت و نظارت کل این سامانه‌ها از طریق سازمان پسماند بوده و میزان تحویل زباله هر شهروند مشخص می‌شود.

نظری با تأکید بر اینکه با تفکیک از مبدأ بازیافت بسیار خوبی توسط شرکت‌ها انجام خواهد شد، افزود: زیرساخت‌ها به این منظور فراهم شده و پس از جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی توسط شرکت‌ها به مراکز مربوطه تحویل داده خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در مرحله نخست شهرداری از این شرکت‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد و پس از حصول سودآوری شرکت‌ها، مقدار ناچیز هزینه گرفته‌شده از شرکت‌ها نیز در راستای آموزش شهروندی و تولید کمتر زباله صرف خواهد شد.

نظری با بیان اینکه باید با آموزش‌های مناسب فرهنگ تولید کمترین زباله را در بین شهروندان ترویج کنیم، ادامه داد: زباله یک سرمایه ملی بوده که در تمام دنیا به‌عنوان طلای کثیف شناخته شده است.

وی با اشاره به انجام اقداماتی برای درآمدزایی از طلای کثیف در همدان، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تولید زباله کمتر و بازیافت آن نیز توسعه یابد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55681