کد خبر : 55902
تاریخ : 1401/3/7
گروه خبری : جامعه

استاندار مرکزی:

افزایش بهره‌وری در کشاورزی منوط به توسعه فناوری است

فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در آیین بازدید از مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: بالا بردن دانش فنی تولیدکنندگان در بخش کشاورزی در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات مسئله مهمی بوده که این مرکز تاکنون گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی تابع مؤلفه‌های متعددی ازجمله افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، ادامه داد: افزایش بهره‌وری در این بخش علاوه‌بر رشد اقتصادی کشور، تقویت سطح امنیت غذایی را به دنبال دارد؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های موجود در تحقق این مهم استفاده شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: استفاده از تمامی امکانات، قابلیت‌ها و توانمندی‌های کلان استان برای افزایش بهره‌وری و هدفمند کردن محصولات کشاورزی به سمت تأمین نیاز داخل باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نقش مهمی در توسعه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی دارد و با اعتماد کشاورزان به یافته‌های ارزشمند این مجموعه، می‌توان گام بلندی در جهت افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی برداشت.

وی اضافه کزد: دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به بخش کشاورزی دارد و برنامه‌های بسیاری نیز در سند تحول دولت مردمی در این بخش تدوین شده که پایه اصلی آن افزایش بهره‌وری و راندمان است و باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف همراه با دانش فنی، هم امنیت غذایی را افزایش دهیم و هم منافع اقتصادی کشاورزان بیشتر شود.

استاندار مرکزی افزود: عصر چهارشنبه همچنین بازدیدی از مؤسسه سرم‌سازی و واکسن‌سازی رازی به‌عمل آمد و دانشمندان و متخصصان این مجموعه اقدامات ارزشمندی در زمینه واکسن و پادزهر‌های مورد نیاز کشور انجام دادند که به‌زودی وارد مرحله تولید می‌شود.

مخلص‌الائمه گفت: همه کارهایی که در کشور در زمینه تولید پادزهر عقرب و مار انجام شده، در این مرکز نیز صورت گرفته است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/55902