کد خبر : 56180
تاریخ : 1401/3/16
گروه خبری : جامعه

دبیر بنیاد غدیر استان همدان:

جشنواره ملی «راه روشن» در همدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح جشنواره ملی راه روشن اظهار کرد: این جشنواره ملی با موضوع تربیت در نهج‌البلاغه و با هدف آشنایی افراد جامعه با سیره و کلام امام علی (ع)، بهره‌‌مندی از دریای بیکران نهج‌البلاغه، انس با آن و ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این جشنواره در پنج بخش با محوریت علمی (مقاله)، ادبی (شعر و داستان)، هنری (هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نقاشی و عکاسی)، فضای مجازی (ایجاد حرکت و جریان اجتماعی) و بخش چندرسانه‌ای (کلیپ، موشن‌گرافیک و پادکست) آماده دریافت آثار است.

دبیر بنیاد غدیر استان همدان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به نشانی اینترنتی Bonyad-qadir.com مراجعه کنند، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار 20 تیرماه و مدیریت داوری آثار ارسالی برعهده اعضای دبیرخانه و مسئولین کمیته‌های جشنواره است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در زمینه تبلیغ کمک‌رسان این جشنواره هستند، گفت: کمیته‌های اجرایی جشنواره نیز تشکیل شده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه به تمامی منتخبان جشنواره گواهینامه معتبر حضور و لوح تقدیر رسمی اهدا می‌شود، اظهار کرد: جوایز نفر اول هر بخش یک میلیون تومان به همراه سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی، نفر دوم 700 هزار تومان و سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی و نیز نفر سوم 500 هزار تومان و سنگ نگین متبرک حرم مطهر علوی پیش‌بینی شده است.

دبیر بنیاد غدیر استان همدان خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از آثار ارسالی به جشنواره نباید کپی‌برداری و در جشنواره‌های ملی برگزیده و یا حائز رتبه شده باشند.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم مقوله تربیت اسلامی را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: امروز هجمه فرهنگی دشمن علیه جوانان از طریق اینترنت و رسانه‌های ماهواره‌ای درحال انجام بوده که برای مقابله با این امر ترویج و شناخت معارف و علوم اسلامی بسیار ضروری است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56180