کد خبر : 56245
تاریخ : 1401/3/17
گروه خبری : جامعه

10 روستا در بخش سربند شهر شازند از آب پایدار بهره‌مند شدند

«یوسف عرفانی‌نسب» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح افزود: این روستاها شامل لوزدر علیا، ده آقا، ارکلو، بهرام‌آباد، لوزدر سفلی، ده زمان، قشلاق، ده گلشن، لوزدر وسطی و خلیفه بلاغی هستند.

وی اظهار کرد: این آب‌رسانی مرحله نخست طرح آب‌رسانی از سد کمال‌صالح بوده که 320 میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: طرح آب‌رسانی به شهر هندودر و 36 روستای شهرستان شازند از سد کمال‌صالح یکی از طرح‌های مهم و بزرگ آب‌رسانی در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.

عرفانی‌نسب افزود: در این راستا سال گذشته آب‌رسانی از این طرح به پنج روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در بخش دوم این طرح 10 روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: اجرای 29 کیلومتر خطوط انتقال بین مخازن و حد فاصل مخازن تا تصفیه‌خانه آب، ساخت دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 650 متر مکعب، ساخت دو باب سوله به متراژ 500 متر مربع و برق‌رسانی و احداث پست هوایی به طول دو هزار و 800 متر، از اقدامات صورت‌گرفته در راستای اجرای این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اجرای این پروژه یک‌هزار و 680 نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز کرد: با همت مجموعه شرکت آب و فاضلاب، هفته آینده سه روستای دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود و به 18 روستا افزایش پیدا می‌کند.

«محمود احمدی‌بیغش» افزود: از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو درخصوص جذب اعتبار به‌منظور افزایش تعداد روستاهای این طرح تا دو سال آینده اقدام می‌شود.

«یحیی رمضانی»، فرماندار شازند نیز گفت: تأمین آب پایدار برای روستاها از دغدغه‌های مهم دولت‌ است و خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته و در شهرستان شازند پروژه‌های مهم آب‌رسانی درحال اجرا است.

بخش سربند یکی از سه بخش شهرستان شازند در استان مرکزی ایران است که در جنوب شهرستان شازند قرار دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56245