کد خبر : 56395
تاریخ : 1401/3/21
گروه خبری : جامعه

معاون استانداری ایلام تأکید کرد؛

لزوم پرداخت عوارض 26 میلیارد تومانی شرکت‌های نفتی در ایلام

سعید هژبری در خصوص مجموع مانده بدهی و مطالبات معوق وصول نشده از شرکت نفت و گاز غرب کشور مستقر در استان ایلام اظهار کرد: طی سال 1400 بیش از 26 میلیارد تومان مانده بدهی و مطالبات معوق وصول نشده شرکت نفت و گاز غرب کشور در استان است که تاکنون این مبلغ به استان پرداخت نشده است.

وی گفت: از این مبلغ 18 میلیارد تومان مالیات و مبلغ هشت میلیارد تومان به‌عنوان ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها محاسبه شده است که شرکت نفت و گاز غرب کشور به‌عنوان مالیات بر ارزش افزوده باید به شهرداری‌های استان پرداخت کنند.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: در حال حاضر مبلغ مذکور از طریق امور مالیاتی بر آورد و مطالبه قطعی شده است و این موضوع باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

هژبری، اداره کل امور مالیاتی را وصول کننده مطالبات و حقوق مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا بر اساس قانون باید عمل شود و در کنار همکاری و مساعدت‌هایی که به این شرکت‌ها شده، در هر صورت پرداخت عوارض آلایندگی به استان ایلام موضوعی است که مطالبه خواهد شد و باید نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت شهرداری‌های استان از لحاظ درآمدی و تجهیزات مورد نیاز در صورت جذب این اعتبارات بسیاری از مشکلات آن‌ها مرتفع خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/56395