کد خبر : 57403
تاریخ : 1401/4/14
گروه خبری : کشاورزی

افزایش 40 درصدی سطح بیمه اراضی کشاورزی کرمانشاه

رشید امینی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان استان از بیمه اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری، گفت: نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 40 درصدی سطح بیمه اراضی کشاورزی استان را شاهد هستیم.

امینی افزود: امسال بیش از 300 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش بیمه رفته است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین اراضی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و سنقروکلیایی زیر پوشش بیمه رفته‌، گفت: زارعان مناطق گرمسیری استان کمترین استقبال را از بیمه محصولات کشاورزی داشته‌اند.

امینی یادآوری کرد: سال زراعی گذشته حدود 200 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بیمه شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون درحال برآورد خسارت‌های وارده به کشاورزان استان برای پرداخت غرامت‌ها هستیم، گفت: به محض اینکه مبلغ خسارات وارده براساس ارزیابی‌های کارشناسان بیمه مشخص شود، نسبت به پرداخت غرامت به کشاورزان استان اقدام خواهد شد.

امینی در ادامه اشاره‌ای هم به پرداخت غرامت به کشاورزان در سال زراعی گذشته داشت و افزود: پارسال درمجموع 154 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان متضرر از خشک‌سالی و دیگر عوامل در استان پرداخت شد که عدد خیلی خوبی است.

وی اضافه کرد: تمامی غرامت‌های کشاورزان خسارت‌دیده در سال زراعی گذشته پرداخت شده و همین موضوع استقبال بیشتر کشاورزان از بیمه اراضی کشاورزی در سال زراعی جاری را به دنبال داشته است.

امینی تأکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی تنها چتر حمایتی است که می‌تواند در زمان بروز خسارت به داد کشاورزان برسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57403