کد خبر : 57417
تاریخ : 1401/4/14
گروه خبری : اقتصادی

استاندار کرمانشاه:

جدیت ویژه‌ای برای اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا ایجاد شده

بهمن امیری‌مقدم با انتقاد از وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه، اظهار کرد: پالایشگاه آناهیتا از مگاپروژه‌های استان است که طی چندسال گذشته فقط اسمی از آن بوده و به این جهت خسارت‌های سنگینی به مردم استان وارد شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای فعال کردن این پروژه، ابراز کرد: ابتدا نشستی با سهامداران پروژه شامل قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، هلدینگ اهداف و مجموعه وزارت نفت داشتیم و نظرات آن‌ها را جمع‌بندی کردیم، سپس به همراه تعدادی از نمایندگان استان نشستی با وزیر نفت داشتیم و کارها را پیگیری کردیم.

این مقام مسئول افزود: مقرر شده با توجه به اینکه حدود 67 درصد پروژه متعلق به قرارگاه خاتم (ص) است، کار را شروع کنند و وقتی پیشرفت پروژه به 30 درصد رسید، وزارت نفت سریعاً مسیر انتقال خوراک را لوله‌کشی و خوراک را تأمین کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جدیت ویژه‌ای برای این پروژه ایجاد شده، گفت: امیدواریم بتوانیم افتتاح آن را در آینده نه‌چندان دور داشته باشیم.

امیری‌مقدم ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور نیز این پروژه دیده شده و امیدواریم سریع‌تر به جایگاه خودش برسد.

پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه در سفر استانی سال 1385 دولت وقت به استان کرمانشاه تصویب و شهریورماه 1387 کلنگ‌زنی شد، اما با وجود گذشت حدود 15 سال، پیشرفتی کمتر از 10 درصد دارد و همچنان نیز متوقف است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57417