کد خبر : 57422
تاریخ : 1401/4/14
گروه خبری : جامعه

اجرای طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج

حدفاصل میدان انقلاب تا چهارراه طالقانی پیاده‌راه می‌شود

سیدانور رشیدی در جریان بازدید از هسته مرکزی سنندج اظهار کرد: تردد خودروها در هسته مرکزی شهر بیش از ظرفیت معابر است و این موجب بروز مشکلات متعدد ترافیکی شده است.
وی به چهره نازیبا و نابسامان هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: توسعه و آبادانی شهر حق شهروندان است و رسیدن به چنین موضوعی در گرو همراهی و همکاری مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط است.
شهردار سنندج به اجرای موقت طرح مرمت و بازسازی میدان انقلاب توسط شهرداری منطقه دو اشاره کرد و با بیان اینکه ساماندهی هسته مرکز شهر به مرمت این میدان خلاصه نمی‌شود، گفت: کار مطالعات ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج طی چند ماه اخیر با بهره‌گیری از توان و ظرفیت متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه عمران شهری آغاز شده است.
رشیدی افزود: طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج با توجه به قرار گرفتن بافت تاریخی «خانه کرد، مسجد جامع، موزه، مقبره امام‌زاده هاجره خاتون، محله سرتپوله، محلات قدیمی آغه زمان، قلعه چهارلان، چهار باغ و...» به‌عنوان یک اولویت مهم مورد توجه شهرداری سنندج قرار گرفته و براساس کار مطالعاتی انجام گرفته و پس از اعلام نظر متخصصان و مشاور مسیر حد فاصل میدان انقلاب تا چهارراه طالقانی پیاده‌راه می‌شود.
وی اذعان کرد: این طرح با هدف زیباسازی و توجه به المان شهری، در راستای تردد آسان، ساماندهی مسیر تردد وسایل نقلیه و ساماندهی دستفروشان اجرا می‌شود.
وی در پایان با اشاره به بهره‌گیری از توان و ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و صاحب‌نظران در مورد ساماندهی میدان انقلاب سنندج، گفت: از تمام متخصصان، طراحان، نخبگان دعوت می‌کنیم که طرح و ایده خود را در خصوص المان میدان انقلاب، نورپردازی و زیباسازی این مسیر را به سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج ارائه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57422