کد خبر : 57493
تاریخ : 1401/4/16
گروه خبری : حوادث

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خبر داد:

«یاریگران زندگی»

طرحی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان

کیوان گل‌آوری روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در راستای مقابله با اعتیاد در استان، برنامه‌هایی در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: طرح پاک‌سازی محلات آلوده استان، طرح جمع‌آوری معتادان و سامان‌دهی در مراکز درمانی، دستور برخورد با خُرده‌فروشان و همچنین پلمب اماکن توزیع‌کننده مواد مخدر ازجمله این برنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: صیانت و نگهداری از افراد در مراکز درمانی به مدت 6 ماه در یک مرکز 20 هکتاری در کنگاور در جهت کاهش آسیب‌ها را در برنامه داریم.

وی در بحث آموزش، پیشگیری و کاهش تقاضا گفت: آموزش‌های همگانی و مهارت زندگی با هدف کاهش تبعات و نه گفتن به مواد مخدر با اولویت محلات آلوده نیز یکی از برنامه‌های مهم ما است.

گل‌آوری از خانواده‌ها خواست با توجه به اینکه امروز آسیب‌ها زیاد است و آسیب اعتیاد خاص و سخت‌درمان بوده، حتماً آموزش مهارت زندگی، قدرت حل مسئله و نه گفتن به آسیب‌ها را به فرزندان داشته باشند.

وی با اشاره به طرح یاری‌گران زندگی، اضافه کرد: این طرح در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌‌بخشی به آنان در برابر آسیب‌ها اجتماعی ازجمله اعتیاد بوده که یک بخش جامع و کامل در رابطه با بحث پیشگیری اولیه، ثانی و ثالثی است؛ در بحث پیشگیری اولیه درواقع مانع شویم تا افراد در معرض خطر اعتیاد باشند و اگر هم تازه اعتیاد پیدا کرده‌اند، به آن‌ها کمک کنیم و در بحث درمان هم مراقبت شوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57493