کد خبر : 57511
تاریخ : 1401/4/16
گروه خبری : ایران و جهان

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اشتغال سربازان

سردار محمدجواد زاده‌کمند، اشتغال و کارآمدی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بعد از 5 سال از تشکیل قرارگاه مهارت آموزی به کمک متولیان امر در دستگاه‌های اجرایی کشور و سازمان‌های نیروهای مسلح در راستای تحقق بخشیدن به مهارت آموزی سربازان اقدامات مؤثری داشته ایم.

وی با اشاره با اینکه مهارت آموزی امروز در اولویت اول فرماندهان است، گفت: بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش آموزش‌های مهارتی عمومی و تخصصی قرار گرفتند، 700 هزار نفر از این تعداد مدرک مهارت آموزی را گرفتند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: آن چیزی که در نقشه راه مهارت آموزی پیش بینی شده بود آن بود که در سال 1401 پوشش کاملی در مهارت‌های عمومی و تخصصی داشته باشیم که به دلیل کرونا کمی از برنامه‌ها عقب ماندیم و در برنامه داریم که در سال 1401 تمامی کارکنان وظیفه را تحت پوشش آموزش‌های مهارت آموزی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم امسال حدود 300 هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های عمومی و 220 هزار نفر مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند.

زاده کمند بیان کرد: از سال گذشته موضوع اشتغال سربازان مورد نظر قرار گرفتند و پیش بینی وام بانکی 2 هزار میلیارد ریالی را در دستور کار قرار دادیم که 2 هزار نفر از آن استفاده کردند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی خاطرنشان کرد: برای امسال هم برنامه داریم که حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی را برای اشتغال کارکنان وظیفه اختصاص دهیم.

وی گفت: ترویج، توسعه و تبلیغ امر مهارت آموزی در کشور از اهداف مهم ما است و به همین دلیل جشنواره سرباز ماهر، اشتغال و کارآمدی را به میزبانی انتظامی در تاریخ 23 تیرماه برگزار می‌کنیم.

زاده کمند گفت: در سه سال اول عمر تشکیل قرارگاه به امر مهارت آموزی می‌پرداختیم اما بعد از آن اشتغال سربازان هم دغدغه ما قرار گرفت و تا 3 سال بعد از تمام شدن سربازی فرد هم پیگیری می‌کنیم که آیا برای فرد اشتغال ایجاد شده است یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وام‌های اشتغال قرض الحسنه هستند یا خیر، گفت: تنها 10 درصد از 2 هزار میلیارد وام سال گذشته قرض الحسنه شد و برای امسال هم در حال تلاش هستیم تا تمامی وام‌ها قرض الحسنه باشند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با مهارت آموزی استقبال از سربازی بیشتر شده است یا خیر، گفت: فلسفه سربازی این است که با حضور در سربازی توانمند کنیم امر مهارت آموزی هم در این راستا انجام شد استقبال جوانان سرباز از موضوعات مهارت آموزی بسیار بیشتر از گذشته شده است و قطعاً هرچقدر مهارت‌ها استانداردتر شود این استقبال بیشتر می‌شود.

زاده کمند با اشاره به اینکه مهارت آموزی برای سربازان الزامی است، گفت: امیدواریم در پایان سال 1402 تمامی سربازان 5 مهارت عمومی و یک مهارت تخصصی را فرا بگیرند

وی در پایان مهارت‌های عمومی را مهارت‌های زندگی، امداد و نجات، سواد رسانه، مهارت مالی و اشتغال و کارآفرینی اعلتم کرد و گفت: برای این جشنواره 300 نفر از سربازانی که مهارت‌های مهارت آموزی را فرا گرفته اند دعوت کرده ایم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57511