کد خبر : 57834
تاریخ : 1401/4/28
گروه خبری : ورزشی

قرعه به دستگاه ورزش رسید؛

خداحافظ پهلوان

بعد از انتخاب استاندار جدید همدان و دومینوی تغییر و تحولات مدیران استان از ابتدای حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد، شایعات و زمزمه‌های زیادی در گوشه‌ و کنار شهر پیچیده شد که به‌زودی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تغییر خواهد کرد.

مخالفان حمید سیفی از درون و بیرون دستگاه ورزش با تغییر دولت و استاندار همدان آستین‌های خود را بالا زده بودند تا هرچه سریع‌تر با فشارهای مختلف این تغییر و تحول را رقم بزنند.

متأسفانه وجود دودستگی و اختلاف از دوران رسول منعم و محسن جهانشیر در دستگاه ورزش وجود داشت و دارد که در زمان حمید سیفی نیز این معضلات و عدم همدلی در این اداره کل بیشترین آسیب‌ را در این سال‌ها به ورزش استان همدان وارد کرده است.

نگاهی به کارنامه عملکرد حمید سیفی در مدت حضور ایشان نشان می‌دهد ضعف اصلی این مدیر جوان و البته ورزشی وعده‌های رنگارنگی بود که در محافل مخالف به‌ویژه در ماه‌های ابتدایی حضور خود در همدان می‌داد.

سیفی از اعتبارات بسیار اندک دستگاه ورزش در ماه‌های ابتدایی خبر نداشت و در هر محفلی که وارد می‌شد قول‌ها و وعده‌های مختلفی می‌داد و عدم تحقق این وعده‌ها باعث سقوط محبوبیت وی بین ورزشکاران شد.

همچنین عدم استفاده از مشاوران خوب نیز یکی از انتقادهای وارده به این مدیرکل جوان بود هرچند در چندین ماه پایانی وی در مصاحبه‌ها و وعده‌های خود صحبت‌های منطقی‌تری نشان می‌داد و با استفاده و بهره‌گیری از مشاوره‌های خوب و تغییر و تحولات در اطراف خود توانست رضایت نسبی را بر ورزش دیار هگمتانه حاکم کند.

اختلافات پشت‌پرده‌ استاندار همدان و حمید سیفی از دیگر اتفاقاتی بود که به ورزش استان لطمه زد، منتشر شدن یک فایل صوتی از استاندار در فضای مجازی و عدم حمایت از سیفی باعث شد تا جایگاه مدیرکل دستگاه ورزش ضعیف شود.

اوج این اختلافات در روزهای آخر حضور حمید سیفی بر دستگاه ورزش استان همدان مشخص شد جایی که این مدیر صراحتاً به استاندار همدان جهت بی‌توجهی به ورزش استان انتقاد کرد و چند روز بعد هم حمید سیفی از مدیرکلی دستگاه ورزش تودیع شد.

در سال‌های گذشته دستگاه ورزش استان همدان از عدم ثبات مدیریتی رنج برده و حداکثر هر دو سال یک‌بار یک نفر سکاندار ورزش استان می‌شود.

اختلاف استاندار وقت با رسول منعم، تخریب محسن جهانشیر با سر و صدای پرونده وی در سمنان و امروز اختلاف حمید سیفی و استاندار و حواشی پنهان دستگاه ورزش باعث شد تا باز هم بی‌ثباتی را بر ورزش استان شاهد باشیم.

امروز شاید ورزش استان همدان بیشتر از هر زمان دیگری برای پیشرفت به همدلی نیاز دارد و باید از مدیریت ارشد استان تا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای خروج ورزش استان در باتلاق ناامیدی پای کار بیایند.

ضعف مالی و اعتباری اداره کل ورزش و جوانان استان همدان کاملاً مشهود بوده و باید با یک عزم جدی و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ورزش دیار الوند از این بحران مالی خارج شود‌‌‌.

علی حقیقی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان که 21 سال سابقه در دستگاه ورزش دارد باید قبل از هر کاری تلاش کند تا یک اتحاد و همدلی در اداره کل ورزش و جوانان ایجاد کرده و با تعامل با استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی از روزهای تاریک ورزش استان همدان عبور کند.

این روزها ورزش استان حال و روز خوبی ندارد و موج منفی زیادی در بین ورزشکاران، جامعه مربیان و داوران و رسانه‌ها بر ورزش حاکم است که این موضوع کار علی حقیقی سکاندار جدید ورزش استان را بیش‌ازپیش دشوار می‌کند.

اما اگر حقیقی هم می‌خواهد میهمان یکی دو ساله دستگاه ورزش نباشد باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب قدم‌های خوبی را برای ورزش استان همدان بردارد.

رؤسای توانمندی در حال حاضر در مسند هیئت‌های ورزشی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین تکیه زده‌اند که دستگاه ورزش باید به‌خوبی از این ظرفیت در جهت رشد ورزش همگانی و قهرمانی قدم بردارد.

تاریخ ورزش همدان سال‌هاست از روزهای طلایی خود فاصله گرفته و در کنار آن خبری از روزهای درخشان ورزش ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ و سایر شهرستان‌های استان همدان هم نیست و بازگشت به این روزهای طلایی و درخشان علاوه بر مدیریت توانمند بر دستگاه ورزش، عزم استاندار، فرمانداران و تک‌تک نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/57834