کد خبر : 58511
تاریخ : 1401/5/13
گروه خبری : جامعه

همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود

«اصغر رسولی» روز چهارشنبه افزود: 300 عنوان برنامه برای اجرا در همایش شیرخوارگان حسینی استان همدان که در نخستین جمعه ماه محرم و برای توسل به باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود، پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از برگزاری پویش «شیرخوارگان دیروز و سربازان امروز» خبر داد و اظهار کرد: این پویش با حضور و مشارکت فعال کودکانی که سال‌های قبل در مراسم شیرخوارگان حضور داشتند و اکنون در سنین هفت تا 9 سالگی هستند، برگزار می‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) و برنامه‌های مرتبط با آن، تبیین اصل «بیداری امت اسلامی» به‌عنوان هدف محوری نهضت عاشورایی سیدالشهدا (ع) است.

به گفته وی به تصویر کشیدن حادثه جان‌سوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) ازجمله دیگر اهداف برگزاری این همایش است که همه‌ساله در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

رسولی همچنین از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی ازجمله جوانی جمعیت و فرزندآوری در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف تبیین و ترویج فرهنگ فرزندآوری و توجه جدی به اصل مهم جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری کمک می‌کند، گفت: نقطه عطف این همایش جهانی، آیین نذرنامه‌خوانی است که مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی عالم بشریت می‌کنند.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ساعت هشت و 30 دقیقه صبح روز جمعه (14 مردادماه) به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای استان همدان برگزار می‌شود.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58511