کد خبر : 58526
تاریخ : 1401/5/13
گروه خبری : استان‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در سنندج برگزار می‌شود

پیمان اسکندری شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای توسعه صادرات و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور یعنی رونق کشاورزی و توسعه پایدار برپا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه تخصصی کشاورزی فضایی مناسب برای گردهمایی تمام متخصصان و دست‌اندرکاران صنعت کشاورزی ایران است باید این رویداد در سطح عالی برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف ماشین‌آلات، تجهیزات، کود و نهادهای کشاورزی، باغبانی و گلخانه، گل و گیاه، سامانه‌های نوین آبیاری، زهکشی مقاوم‌سازی گیاه در مقابل فساد، اتوماسیون محصولات و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

اسکندری اظهار کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی جانبی متنوع در مباحث موضوعی توسط متخصصان و کارشناسان صنعت تولید در کشاورزی، ایجاد گلخانه، روش‌های نوین کشاورزی و... برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: ارتقای امنیت غذایی مردم در گرو تغییر شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل این شیوه‌ها به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حوزه کشاورزی می‌تواند نقش بارزی در کاهش مشکلات کشاورزی کشور ایفا کند.

وی اعلام کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی کردستان با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی آبان‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58526