کد خبر : 58530
تاریخ : 1401/5/13
گروه خبری : جامعه

بررسی جزئیات صدور ضمانت‌نامه وام اشتغال در کرمانشاه

مصطفی موشاخانی در نشست هماهنگی در راستای ایجاد یک وحدت رویه در بانک‌های دولتی استان برای دریافت تضامین بانکی جهت ارائه تسهیلات حوزه اشتغال اظهار کرد: با توجه به تأکیدات استاندار در کارگروه اشتغال استان پیرامون رفع موانع و مشکلات اقشار جامعه، نشستی با حضور مدیریت شعب بانک ملی استان به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و همچنین سازمان‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در مورد تضامین وام‌های اشتغال و وام‌های ضروری خانوار، برگزار شد.

وی افزود: پس از بحث و بررسی‌های زیاد پیرامون راهکارهای حل مشکل، چند مصوبه و پیشنهاد کاربردی ارائه شد که یکی از مهم‌ترین موارد آن‌ها، ابلاغ قانون اخذ تأمین به بانک‌های دولتی و خصوصی توسط بانک ملی به‌منظور ایجاد وحدت رویه قانونی بود.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین با توجه به تأکیدات استاندار نسبت به حل مشکل افراد حقیقی و صدور ضمانت‌نامه بانکی برای کارمندان ادارات، در کمک به حل این مشکل مقرر شد بانک ملی فرمت ضمانت‌نامه مشخصی را طراحی کرده و برای تصویب در کارگروه اشتغال و شورای اداری و ابلاغ به تمامی نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مصوبات این نشست، برگزاری جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان ظرف حداکثر چند روز آینده است و در این نشست باید وحدت رویه تضامین بانکی در شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح و به بانک‌ها مجدداً ابلاغ شود.

این مقام مسئول گفت: در این نشست همچنین مصوب شد دستگاه‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌منظور حل مسائل و مشکلات مددجویان خود برای گرفتن وام‌های اشتغال‌زایی پیشنهادات و راهکارهای خود را ظرف مدت 48 ساعت به بانک ملی استان کرمانشاه ارائه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58530