کد خبر : 58585
تاریخ : 1401/5/18
گروه خبری : جامعه

رئیس پلیس فتا کردستان:

جرایم مالی سایبری در کردستان 32 درصد افزایش یافت

سرهنگ مهدی دانش‌پور روز شنبه اظهار کرد: در از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد افزایش 41 درصدی جرایم سایبری در استان بوده‌ایم و 90 درصد جرایم هم کشف شده است.

وی ادامه داد: جرایم مالی 58 درصد، جرایم اخلاقی 21 درصد و سایر جرایم از جمله اخاذی و هتک حیثیت 20 درصد در این مدت فراوانی داشته است.

رئیس پلیس فتا کردستان اضافه کرد: پیشگیری همیشه مقدم بوده است و هر جا که اطلاع رسانی برای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری با کمک رسانه‌ها بهتر بوده از وقوع جرایم کاسته شده است.

سرهنگ دانش‌پور یادآور شد: با درایت خوب فرمانده انتظامی کردستان و تعامل خوبی که ایجاد کرده است شاهد موفقیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف انتظامی ازجمله حوزه فتا هستیم.

وی گفت: اخیراً دو نفر که با ارسال پیامک‌های جعلی لینک‌دار با سیم کارت‌های شخصی به شهروندان و هک گوشی همراه اقدام به کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با وصول چندین شکایت از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی و هک شدن گوشی همراه آن‌ها و برداشت از حساب‌هایشان، پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهمین را شناسایی و دستگیر کرد و در تحقیقات انجام شده مشخص شد حدود 300 میلیون ریال از حساب این شکات کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا کردستان هشدار داد: شهروندان در صورت دریافت پیامکی از سیم کارت‌های شخصی با لینک‌های جعلی با عناوین مختلف ازجمله سامانه ثنا و یارانه معیشتی و غیره اعتماد نکنند و از کلیک بر روی لینک‌های جعلی خودداری نمایند.

سرهنگ دانش‌پور افزود: شماره 096380 شماره تماس مرکز فوریت‌های سایبری است که تماس شهروندان به این شماره در پیگیری جرایم، بسیار کمک‌کننده بوده است.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58585