کد خبر : 58680
تاریخ : 1401/5/20
گروه خبری : جامعه

مدیرکل استاندارد کردستان:

چهار گواهینامه استاندارد محصول دانش‌بنیان در کردستان صادر شد

 ژیلا یزدانی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که در واحد تولیدی فرآوری صنایع پتروشیمی غرب با نام تجاری آوان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در نامگذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین قابل توجه و تأمل است تأکید بر دانش‌بنیان بودن تولید است.

وی با اشاره به اینکه تأکید مذکور با مفهوم جهاد تبیین نیز پیوندی عمیق دارد، افزود: تولید دانش‌‌بنیان با رویکرد اشتغال‌زایی، راهبرد اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رسیدن به استقلال اقتصادی و قطع وابستگی‌های آزار دهنده در حوزه‌ اقتصاد و معیشت مردم است.

مدیرکل استاندارد کردستان ادامه داد: امیدواریم اداره کل استاندارد بتواند با بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و دارای توان تحقیقاتی بالا در راستای تدوین استانداردهای نوین برای رفع موانع تجاری‌سازی و توسعه‌ بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین حمایت عملی از تولید محصولات این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق هرچه سریع‌تر منویات مقام معظم رهبری بردارد.

یزدانی یادآور شد: این اداره‌کل با همکاری پارک علم و فناوری استان اقدام به صدور چهار گواهینامه محصول دانش‌بنیان شامل ماشین برداشت سیب‌زمینی شرکت طراح ژاو صنعت، گاوآهن چیزل قلمی فنردار شرکت جوتیار صنعت زرین گروس، دستگاه مولد محلول ضد عفونی مولتی اکسیدان شرکت ستاره زیبای صبح روناک، خاک پران ورودی هوای موتور ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی شرکت آریا صنعت کمباین محور کردستان کرده است.

وی به دیگر اقدامات شاخص این اداره کل اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به وجود آزمایشگاه مرجع استاندارد مطابق با ماده 25 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مجوز لازم از کارگروه استانی ماده 23 قانون الحاق (2) در خصوص توسعه فضای آزمایشگاهی اداره کل استاندارد کردستان اخذ شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه در سایت اداری سنندج شروع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: به منظورآشنایی هرچه بیشتر شهروندان با نشان استاندارد و با پیگیری‌های این اداره‌کل دو میدان با نام استاندارد در شهرستان‌های قروه و دیواندره نامگذاری شد و در سال‌های گذشته در شهرستان‌های بانه، سقز نیز میادینی به این نام نامگذاری شده بود.

**صادرات لوله و اتصالات پلی‌اتیلن واحد تولیدی در سنندج به خارج از کشور

مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب با نام‌آوان در سنندج که 6 سال متوالی واحد نمونه استاندارد در کردستان بوده است هم در این نشست اظهار کرد: این واحد تولیدی فعالیت خود را از سال 1379 با یک خط تولید آغاز کرده است.

تیمور درودی با اشاره به اینکه سال 1380 هم خط تولید دیگری به این واحد افزوده شد، ادامه داد: ابتدا هشت نیرو به طور مستقیم در این واحد مشغول به کار بودند اکنون تعداد این نیروها به 28 نفر رسیده و برای یک هزار نفر هم به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سال 1393 هم خط تولید لوله‌های پنج لایه شاخه‌ای برای نخستین‌بار در غرب کشور در این واحد تولید شد و هم‌اکنون هم تنها واحد تولیدی این نوع لوله هستیم.

مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب با نام‌آوان در سنندج یکی از برنامه‌های این شرکت را تولید محصول دانش‌بنیان در سال جاری خواند و گفت: طرح توسعه این واحد هم در شهرک صنعتی چهار سنندج در حال احداث است.

درودی با اشاره به اینکه محصولات این شرکت علاوه بر داخل کشور به کشورهای عراق و آذربایجان هم صادر می‌شود، اضافه کرد: توسعه خط تولید لوله پولیکا از دیگر برنامه‌های این واحد تولیدی است که در سال جاری اجرایی می‌شود.

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58680