کد خبر : 58795
تاریخ : 1401/5/24
گروه خبری : فرهنگی

امسال 15 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کردستان ایجاد می‌شود


رضا طوسی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها با بیان اینکه 72 هزار خانوار برابر 160 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند گفت: 33 هزار از این خانوارها توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی این خانواده‌ها از اولویت کمیته امداد در کردستان است که این مهم در قالب طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی دنبال می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: برای خانواده زیرپوشش که بنا به دلایل مختلف توانایی انجام کار ندارد در قالب نصب پنل‌های خورشیدی درامدزایی می‌کنند.
طوسی با بیان اینکه هشت هزار و 885 نفر از مددجویان زیرپوشش را ایتام و یا طرح محسنین به خود اختصاص داده است گفت: جذب حامی برای این کودکان از مؤلفه‌های مهم در راستای حمایت از ایتام و کودکان طرح محسنین است.
به گفته وی، در حال حاضر 17 هزار حامی از ایتام و محسنین زیرپوشش کمیته امداد کردستان حمایت می‌کنند که 70 درصد آن‌ها غیربومی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: سال گذشته 260 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استان اختصاص پیدا کرد که امسال با رشد قابل توجهی این مبلغ به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت که به‌صورت شناور برای ایجاد 15 هزار فرصت شغلی در اختیار استان قرار می‌گیرد.
طوسی از شناسایی بالغ بر 10 هزار ظرفیت اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت: کارهای مشاوره‌ای و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان ارائه و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58795