کد خبر : 58820
تاریخ : 1401/5/24
گروه خبری : فرهنگی

دانشگاه پیام نور همدان قطب برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

دانشگاه پیام نور در فهرست 22 دانشگاه برتر کشور

علی حسین محمدظاهری روز گذشته در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به لزوم رعایت عدالت آموزشی در دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: امتحانات ما متمرکز است و در کل کشور با ساعت مشخص برگزار می‌شود به همین دلیل دانشجویان دانشگاه پیام نور در آزمون کارشناسی ارشد موفق‌تر هستند

وی در ادامه گفت:به صورت میانگین 30 درصد پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی‌ارشد از میان دانشجویان دانشگاه پیام ‌نور است.

وی با بیان اینکه این در حوزه تربیت بدنی هم تاکنون عملکرد خوبی داشته ایم،اذعان کرد: دانشجویان مرکز پیام نور همدان درخشش خوبی در مسابقات ورزشی دارند و رتبه‌های برتری در سطح وزارت علوم کسب کرده‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال جاری یکی از دانشجویان مرکز پیام نور همدان موفق شد رتبه نخست رشته تکواندو در سطح وزرات علوم که در تبریز بر گزار شد را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه فرهنگی هم سرآمد است،یاد آور شد: در این راستا کانون‌های مختلفی از جمله کانون قرآن و عترت، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، هلال احمر، مهدویت و سایر کانون‌ها که مربوط به رشته‌های مختلف می‌شود وجود دارد

محمدظاهری دررابطه با ظرفیت پذیرش این دانشگاه گفت: با توجه به مندرجات جدول پذیرش دانشجو محدودیتی برای پذیرش در رشته‌های ارائه شده در دانشگاه نداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان خبر داد و گفت: در تمامی رشته‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شود پذیرش بدون آزمون برای ورودی مقطع کارشناسی داریم‌.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در فهرست 22 دانشگاه برتر کشور قرار دارد، عنوان کرد: در این راستا 400 هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت 30درصد دانشجویان کشور بر عهده دانشگاه پیام نور است، خاطر نشان کرد:: این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی لایدر در سال 2020 جزو دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت

محمدظاهری تصریح کرد: این دانشگاه بین‌المللی است و در خارج از کشور نیز مرکز واحد دارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان همدان دررابطه با نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه، مطرح کرد: نظام پذیرش دانشجویان ما براساس سازمان سنجش است. به دو شیوه با آزمون و صرفاً سوابق تحصیلی، دانشجو می‌پذیرد.

محمدظاهری با بیان اینکه امکان تغییر رشته به راحتی در این دانشگاه وجود دارد، عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند در این سیستم آموزشی، تغییر رشته بدهند چون مخاطبان ما ممکن است بعد از چند ترم متوجه شوند که رشته آن‌ها مورد علاقه‌شان نیست.

وی در ادامه گفت: البته دانشجویانی که دیپلم آنها تجربی یا انسانی بوده برای تغییر رشته به برخی رشته‌های زیر شاخه ریاضی محدودیت دارند اما دانشجویانی که دیپلم آن‌ها ریاضی بوده به راحتی می‌توانند تغییر رشته دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان همدان از نظر شهریه در بین دانشگاه‌های شهریه‌پرداز نرخ بسیار مطلوبی دارد،یاد آور شد: از نظر شهریه دانشگاه پیام نور پایین‌ترین نرخ شهریه را دارد از طرفی بدون محدودیت نفرات به دانشجویان وام اعطا می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقساط وام دانشجویی بعد از اتمام تحصیل پرداخت می‌شود،اذعان کرد:امسال هر ترم برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون و 300 هزار تومان و برای دانشجویان ارشد دو میلیون و 600 هزار تومان وام در نظر گرفتیم. سقف اعطای وام برای دانشجویان کارشناسی، هشت ترم و برای دانشجویان کارشناسی ارشد چهارترم است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه برخی از دانشجویان تحت نظر کمیته امداد و یا بهزیستی هستند و برای پرداخت شهریه خود از این ارگان‌ها کمک دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بنیادی تحت عنوان بنیاد حامیان پیام نور وجود دارد و شهریه دانشجویانی که نیازمند هستند اما تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، توسط این بنیاد پرداخت می‌شود.

محمدظاهری با بیان اینکه امکان مهمان موقت و دائم در مراکز دانشگاه پیام نور وجود دارد،تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر همزمان تحصیل کنند. دانشجویانی که بومی نیستند می‌توانند کل دوران تحصیل را در شهر خود میهمان شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرانه فضای آموزشی به نسبت دانشجو جایگاه خوبی داریم، عنوان کرد: در این راستا آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی با امکانات و تجهیزات خوب و مناسب در این مرکز دایر شده است و از طرفی برخی آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پیام نور همدان در غرب کشور نمونه ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجهیزات و امکانات بسیار خوبی در آزمایشگاه علوم تحقیقاتی دانشگاه پیام نور همدان و اسدآباد وجود دارد که به راحتی می‌توان به نتایج آن اعتماد کرد،ابراز کرد: حتی می‌توان نتایج این تحقیقات را در مجله‌های معتبر دنیا به چاپ رساند.

محمدظاهری ضمن اشاره به سرانه فیزیکی در استان همدان، بیان کرد:520 هزار هکتار فضای فیزیکی در سطح دانشگاه‌های پیام نور استان همدان وجود دارد و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی از لحاظ فضای آموزشی،تعداد کلاس‌ها و آزمایشگاه حتی با اضافه شدن رشته‌های جدید نداریم.

وی ضمن اشاره به پروژه‌ها عمرانی در دست اجرا،گفت:با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان سرعت روند اجرای این پروژه‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در مجموع هشت هزار و 100 دانشجو در مقطع کارشناسی در استان همدان مشغول به تحصیل هستند،عنوان کرد:یک هزار و 200 دانشجو در مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور استان همدان تحصیل می‌کنند.

محمد ظاهری با بیان اینکه 66 شرکت دانش بنیان در استان همدان وجود دارد که 4 شرکت آن در دانشگاه پیام نور مستقر هستند،اذعان کرد: در این راستا 4 شرکت متقاضی در حوزه فناور و 4 متقاضی شرکت خلاق است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور همدان قطب برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی کشور است،عنوان کرد: دانشگاه پیام نور همدان سایت کرسی‌های اندیشی کشور را مدیریت و اداره می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ر حوزه ‌های قرآنی هم دانشجویان دانشگاه پیام نور تاکنون صاحب امتیاز و مقام شدند.

محمد ظاهری با بیان اینکه در سطح استان همدان 59 رشته محل در مقطع کارشناسی و 43 رشته محل در مقطع ارشد وجود دارد،ابراز کرد:در دانشگاه پیام نور همدان صندلی خالی نداریم اما در استان همدان همانند سایر استان‌ها با کاهش استقبال دانشجویان در رشته‌های علوم پایه مواجه هسشتیم.

وی افزود: در نظر داریم در آینده دانشجو در رشته‌هایی که ماهیت در آمد زایی دارند همانند کسب وکار، روابط عمومی، هتل‌داری،مدیریت فرهنگی و غیره پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: هیچ یک از مراکز این دانشگاه در استان ادغام نمی شوند و درصدد تقویت و ارتقای مراکز در حوزه آموزشی و علمی هستیم

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58820