کد خبر : 58862
تاریخ : 1401/5/25
گروه خبری : جامعه

پیشخوان مردادماه

از افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی فاطمیه تا حضور موثر هلال احمر استان برای کمک سیل‌زدگان

راه‌اندازی شعبه اختصاصی برای رسیدگی به جرائم استاندارد در دادگستری استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر- شهره کرمی : مدیرکل استاندارد استان همدان درخصوص اعلام رسمی درخواست مطالبه گری عموم مردم درباره استاندارد کالا و خدمات آن گفت: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران یک نهاد حاکمیتی و نظارتی و یک سازمان مطالبه گر در خصوص حقوق مصرف کنندگان HSJ،این حق عامه مردم است که مطالبات بر حق خود را در خصوص کیفیت کالا و خدمات از این سازمان مطالبه نمایند.
جعفر‌امیری‌پریان­­ ضمن اشاره به برنامه‌ریزی جهت تغییر روند بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی تصریح کرد:این تغییر روند اثر مثبت بر تولیدات و خدمات با کیفیت در مجموعه‌های تولیدی و خدماتی مشمول استاندارد اجباری را در پی دارد و از فرآیند تکراری و قدیمی نمونه‌برداری و آزمون محصولات و خدمات که باعث افت شدید کیفیت شده جلوگیری می‌کند.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه پیگیری برگزاری مستمر جلسات شورای استاندارد استان تاثیر بسیار خوبی بر فرآیند نظارت استصوابی ادارات کل دارد تصریح کرد: این امر تولید کالا و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری و استفاده دستگاه‌های دولتی از کالاها و خدمات استاندارد در پروژه‌های عمرانی خود را به دنبال خواهد داشت.
امیری‌پریان­­ با اشاره به موضوع پیگیری و در دست اقدام بودن راه‌اندازی شعبه اختصاصی برای رسیدگی به جرائم استاندارد در دادگستری استان همدان گفت: اختصاص شعبه ویژه تخلفات در خصوص تولید، توزیع، تمرکز، فروش کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری نشان از عزم راسخ سازمان ملی استاندارد ایران در برخورد با متخلفین دارد
* اختصاص 184 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به پروژه‌های ورزشی
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت ورزش و جوانان همزمان با سفر ریاست محترم‌جمهوری به استان همدان در اداره کل ورزش و جوانان و بررسی 128 نامه درخواستی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان از جمله اقدامات اخیر این اداره بوده است گفت: اختصاص 184 میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهور به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی ورزشی استان و میزبانی سی و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک شیتو ریو و شوکو کای یونیون کشور از دیگر اقدامات انجام شده این اداره بوده است.
«علی حقیقی» با اشاره به قضاوت داور بین‌المللی اسدآبادی در مسابقات جوانان زیر ١٨ سال غرب آسیا اظهار کرد: میزبانی اردوی تیم ملی هاکی آقایان و بانوان در همدان، میزبانی اردوی تیم ملی جودو بانوان در همدان و نائب قهرمانی گلبالیست همدانی در آسیا از جمله افتخاراتی است که با حمایت‌های این اداره کل رقم خورده است.
وی با بیان اینکه بیش از 30 برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت عید غدیر برگزار کردیم تصریح کرد: همدان میزبانی چهارمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی بوکس نونهالان در نهاوند را برعهده داشته است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش 8000 نفری پیاده‌روی خانوادگی در ملایر در راستای گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان همدان توسط این اداره برگزار شده است افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نائب قهرمانی تیم کبدی ساحلی همدان پیام در کشور شد و همچنین کو هنوردان همدانی صعود به قله لنین در قرقیزستان و کوهنوردان شهرستان بهار صعود به قله آرارات را برای استان همدان رقم زدند.
* حضور موثر جمعیت هلال احمر استان برای کمک سیل زدگان منطقه امامزاده داود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده طی ماه اخیر با بیان اینکه خدمات امدادی ارائه شده توسط هلال احمر استان همدان در خصوص بارش‌های گذشته مطلوب بوده است گفت: در این خصوص 6 مورد سیل و آبگرفتگی، ١٦مورد تخلیه آب منازل روستایی و 218 نفر (150 نفر عشایر، 68 نفر مسافرشهرستان کبودراهنگ، همدان) انجام شده است.
علی سنجربیگی با اشاره به اینکه 8 نفر از مرکز کنترل و فرماندهی عملیات به همراه 10 تیم عملیاتی و 43 نجاتگر داوطلب، 7 نفر از پرسنل هلال احمر به همراه 10 دستگاه خودرو عملیاتی در این عملیات فعال بودند افزود: در این عملیات کمک‌رسانی 150 تخته پتو و 110 بسته غذایی توسط هلال احمر استان همدان توزیع گردید.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان همدان در مردادماه 1401 به کمک سیل‌زدگان منطقه امامزاده داود استان تهران شتافتند اظهار کرد: حضور و امدادرسانی تیم آنست جمعیت هلال احمر استان همدان با دو قلاده سگ زنده‌یاب در کمک به سیل‌زدگان منطقه امامزاده داود استان تهران از جمله اقدامات یک ماه گذشته این جمعیت است.
* تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه‌های عمومی استان همدان
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه جذب بیش از 12 هزار جلد کتاب از کتابخانه آستان مقدس امامزاده عبدالله همدان را داشته‌ایم گفت: این مهم با مساعدت اداره کل اوقاف همدان، جذب کتابخانه‌های عمومی استان همدان شد.
عاطفه زارعی با اشاره به اینکه همزمان با دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید، کارگاه قصه‌گویی در همدان برگزار شده است اظهار کرد: همزمان با دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید کارگاه قصه‌گویی با حضور استاد محمدرضا سرشار در همدان برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین دوره ویژه‌برنامه از تبار قلم در همدان که با حضور مسئولان، نویسندگان و اهالی شعر و ادبیات فارسی برگزار شد تصریح کرد: در این محفل ادبی که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد از غلامرضا بکتاش، شاعر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمد.
زارعی با بیان اینکه کتاب «ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند » به میزبانی همدان و به مناسبت دهه امامت و ولایت؛ نقد و بررسی شد افزود: کتاب «ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند» به مناسبت دهه امامت و ولایت با حضور نویسندگان و منتقدانی از استان‌های همدان، لرستان و خوزستان به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر رئیس جمهور دولت مردمی و قوی از تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد، افزود: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری استان همدان میزان اعتباراتی که دولت به پروژه‌های فرهنگ و هنر استان همدان اختصاص داده را در رتبه دوم کشور برشمرد.
زارعی با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل خواهیم کرد اظهار کرد: در این خصوص به حوزه کتابخانه‌های عمومی 700 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است و بخش عمده ای از تقاضای مردم استان به دلیل بافت فرهنگی، موضوع تکمیل کتابخانه‌ها است.
* اصلاح هندسی معابر و آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب در بودجه سال آینده
شهردار همدان با بیان اینکه در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به همدان معاون وزیر کشور از پایانه اتوبوسرانی بدیع‌الزمان همدانی و سایت پسماند بازدید به عمل آوردند گفت:حمل و نقل عمومی برای 700 هزار نفر جمعیت موضوعی بسیار مهمی است که مسئولان وزارت کشور از توقفگاه اتوبوسرانی بازدید کردند.
سید مسعود حسینی با بیان اینکه 60 درصد مردم همدان از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند افزود: نظر ما براین است که بتوانیم در این حوزه از اعتبارات و تجهیزات وزارت کشور برای همدان هم استفاده کنیم و تلاش شده تا یک ردیف اعتباری به عنوان کمک‌های بلاعوض برای بازسازی اتوبوس‌های متوقفی که نیاز به تعمیرات دارند از سوی مقامات وزارت کشور درنظر گرفته شود.
شهردار همدان از حضور میدانی و آمادگی کامل مدیریت شهری در پی بارش‌های گذشته خبر داد و اذعان کرد:در پی این بارش‌ها از ساعات آغازین بارندگی با حضور میدانی مجموعه شهرداری همدان، آبگرفتگی معابر رفع شد.
حسینی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی و اعلام احتمال بارندگی شدید اظهار کرد: شهرداری همدان در پی اطلاع رسانی‌ها اقدامات لازم را برای آماده باش کامل به منظور رفع آبگرفتگی‌های معابر و منازل داشت.
شهردار همدان با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می‌بینند عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر، آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم.
حسینی با بیان اینکه اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه‌ها و ساماندهی آن‌ها از قبل صورت گرفته بود افزود: در پی این بارش‌ها، اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که در سطح شهر چادر زده بودند در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.
شهردار همدان تمهیدات لازم و حضور و هماهنگی کامل چهار منطقه و خدمات شهری را عامل کاهش خسارات در بارش‌های اخیر دانست و گفت: با حضور عوامل و 50 کف‌کش و آماده باش کامل ماشین‌آلات بخش خصوصی و خدمات موتوری کمترین آسیب در بارش‌های اخیر به شهروندان وارد شد.
شهردار همدان با بیان اینکه همزمان با ماه محرم فضاسازی، تبلیغات محیطی و سیاه‌پوش کردن شهر با همکاری مناطق چهارگانه و سازمان سیما و منظر انجام شده است اظهار کرد: امسال تلاش شد فضایی متفاوت برای جلوه و شکوه محرم رقم بخورد.
حسینی در ادامه به فراهم شدن ارتباط دبیرخانه شهرداری همدان با سازمان نظام مهندسی ساختمان از طریق فیبر نوری اشاره کرد و افزود:در گذشته ارتباط بین دبیرخانه سازمان نظام مهندسی و شهرداری همدان با استفاده از سامانه ECE در بستر اینترنت صورت می‌گرفت که با معایبی نظیر ناامنی، قطعی اینترنت، سرعت پایین و ارسال نامه‌ها به‌صورت غیر مستقیم از دبیرخانه به دبیرخانه همراه بود.
* ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی فاطمیه، گامی بلند در توسعه زیرساخت‌های باروری و جوانی جمعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید مرکز فاطمیه در جریان سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان همدان گفت: ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی فاطمیه، گامی بلند در توسعه زیرساخت‌های باروری و جوانی جمعیت است.
محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه این مرکز در مساحتی به متراژ 6500 متر مربع با ظرفیت 85 تخت که اخیرا به بهره‌برداری رسیده و شامل مرکز ناباروری، اورژانس، بلوک زایمان، درمانگاه زنان و نوزادان است اظهار کرد: در این مرکز درمانی هر آنچه که برای درمان بیماری‌های زنان لازم است، وجود دارد و مجهز به یک مرکز ناباروری پیشرفته است که وجود چنین مرکز ناباروری پیشرفته‌ای در همدان به درمان نازایی و جوانی جمعیت کمک شایانی می‌کند تا همدانی‌ها برای درمان به خارج از استان نروند.
وی با اشاره به اینکه اعتبار ساخت و تکمیل این پروژه 250 میلیارد تومان اعلام شده، تصریح کرد: این اعتبار به موقع جذب و مصرف شده و با برخورداری این مرکز از وجود پزشکان فوق تخصص و مخصص در زمینه زنان، نوزادان و نازایی افق‌های روشنی در آینده حوزه جمعیت دیده می‌شود.
مجذوبی در بخش دیگری از سخنان خود به اقداماتی که در دوره مدیریت جدید دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفته اشاره کرد و اذعان کرد: برخی از این اقدامات در سفر وزیر بهداشت به استان همدان به بهره‌برداری رسید البته حدود 70 پروژه در استان در دستورکارقراردارد و بیمارستان اکباتان که متناسب با درصد پیشرفت، طی امسال تا سه سال آینده در دولت فعلی افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: پیگیری تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان از جمله اقداماتی است که دانشگاه با حمایت نمایندگان مجلس به مراحل مطلوبی رسانده و این پروژه در حال حاضر در مرحله محوطه‌سازی قرار گرفته و 95 درصد کار انجام شده است و به یاری خداوند طی یک ماه آینده نصب تجهیزات به پایان رسیده و در پاییز سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به افتتاح مرکز شتابدهی نوآوری دانشگاه طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: مرکز شتابدهی نوآوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با هدف شتابدهی ایده‌ها به سمت کارآفرینی و در نهایت تبدیل به شرکت دانش‌بنیان تشکیل شده است و عمده مخاطبان این مرکز، متخصصان و صاحبان ایده و کارآفرینان هستند.
وی تولید علم و عالم را از مهمترین وظایف و کارکردهای اصلی دانشگاه برشمرد و گفت: مرکز شتابدهی نوآوری با هدف ایجاد درگاه ارتباطی بین دانشگاه و صنعت و افزایش تعامل بین این دوحوزه فعالیت می‌کند.
دکتر مجذوبی در ادامه از افتتاح بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی و مجردی خبر داد وافزود: خوابگاه 400 نفره ریحانه در پردیس دانشگاه امسال افتتاح می‌شود و بخشی از خوابگاه متاهلین نیز طی سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به در نظر گرفتن ردیف اعتبارات برای بیمارستان 1000 تختخوابی افزود: بیمارستان یک هزار تختخوابی در مرحله تعیین زمین است و کار به محض تحویل زمین قابل کلنگ‌زنی است که امید است به‌زودی محقق شود.
* اهداء 432 دستگاه کولر و یخچال به مددجویان کمیته امداد استان همدان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه رسیدگی به 5 هزار و 600 درخواست مردمی از رئیس جمهور در کمیته امداد استان همدان انجام شده است گفت: نامه‌های رسیده به ما از سفر رئیس جمهور تاکنون بیش از 5 هزار و 600 نامه بوده که یک هزار و 800 نامه مربوط به دو روز اول و بقیه به تدریج از استانداری به این نهاد رسیده و در حال بررسی است.
رسول شیخی‌زاده در این باره اضافه کرد: بررسی میدانی، تهیه گزارش و ثبت بیش از 2 هزار و 560 نامه در سامانه سامد به پایان رسیده است و بقیه در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اهدای 432 دستگاه لوازم سرمایشی به مددجویان کمیته امداد استان همدان گفت: اقلام سرمایشی شامل 332 کولر آبی و 100یخچال با هزینه 2 میلیارد تومان بین خانواده‌های مددجوی کمیته امداد همدان به منظور رفاه حال نیازمندان در دهه ولایت و امامت توزیع شد.
وی با بیان اینکه در شب عید غدیر 3000 پرس غذای گرم با ارزش 600 میلیون تومان نیز با کمک خیرین و مردم نیکوکار پخت ودر بین مردم نیازمند توزیع شده است افزود: همچنین آئین بهره‌برداری از 300 واحد مسکن مددجویی و آئین کلنگ‌زنی احداث 460 واحد مسکن مددجویی در استان همدان که با حضور رئیس کمیته امدادکشور در استان همدان رقم خورده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به طرح مدد به آبادی که به ابتکار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اجرا می‌شود گفت: در هر کدام از 16 اداره تابعه امداد استان همدان یک روستا با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار انتخاب و تمامی خانواده‌های موجود در آن روستا با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستا با کمیته امداد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان که پس از بررسی و آنالیز دقیق وضعیت اقتصادی و معیشتی کل خانوار روستایی منتخب، خانواده‌ها به 3 گروه خانواده‌های دارای تمکن مالی و غیر نیازمند، خانواده‌های نیازمند که تحت حمایت هیچ سازمان حمایتی نیستند، خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، تقسیم‌بندی می‌شوند اظهارکرد: در اجرای این طرح کل خانواده‌های نیازمند غیر تحت حمایت روستا با تشکیل پرونده حمایتی و یا پرداخت تسهیلات اشتغال مورد حمایت قرار خواهند گرفت و کلیه نیاز‌های خانواده‌های تحت حمایت امداد از قبیل اشتغال، فرهنگی و درمان واکرام تا پایان سال با هم‌افزایی و هماهنگی کلیه حوزه‌های ستادی و شهرستان‌ها تامین و با این طرح گامی مهم در توانمندسازی پایدار خانواده‌های روستایی برداشته خواهد شد.
*اردوی یک روزه فرهنگی، درمانی و پایش سلامت جانبازان قطع نخاعی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در برنامه تجلیل از صداپیشگان کتاب‌های صوتی حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت از 47 نفر از خانواده‌های معظم شهدا، راویان کتاب‌های صوتی و نویسندگانی که کتاب‌های آنان صوتی شده تقدیر به عمل آمده است گفت: گویندگان و نویسندگان کتاب‌های «محمدرسول آن مرد کوچک» نوشته فاطمه بگ‌زاده و زندگینامه شهید محمدرسول رضایی، «من رضا هستم» نوشته مهدی مسیبی زندگینامه شهید داریوش ساکی، «شکوفه‌های گلستان تقوا» نوشته فاطمه حجه‌فروش و زندگینامه شهیدان امیر و جلال تقواطلب، «پسرها مادری‌اند» نوشته لیلا گودرزیان فرد و روایت مادران شهدا، «جان بی‌قرار» نوشته فاطمه رنجبران و «ایستاده در غبار» نوشته لیلا گودرزیان‌فرد و روایت جهادگران دوران کرونا در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.
مجید صفدریان با اشاره به اینکه در میزخدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر ریاست جمهوری به هزار و 400 نفر از جامعه هدف در حوزه‌های بهداشت و درمان، اشتغال، تسهیلات، مسکن و حوزه‌های مربوطه خدمات ارائه شد که در نظرسنجی بنیاد شهید بیشتر مراجعان از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کردند اظهار کرد: مشاوره و انتخاب رشته دانش‌آموزان و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری جامعه هدف بنیاد شهید (فرزندان شاهد و ایثارگر) انجام و در این مشاوره‌ها به 700 نفر از مخاطبان با حضور مشاوران خبره ارائه خدمات انجام شد.
وی ضمن بیان اینکه کمیسیون پزشکی جانبازان و ایثارگران برگزار گردیده است افزود: در این کمیسیون 280 نفر از جانبازان جهت تعیین میزان جراحات و درصد جانبازی در این کمیسیون شرکت کرده و درصدهای جدید آن‌ها مشخص شد.
صفدریان با اشاره به اردوی یک روزه فرهنگی، درمانی و پایش سلامت جانبازان قطع نخاعی به همراه خانواده‌ها که در اردوگاه ابوذر انجام شده اذعان کرد: جانبازان علاوه بر شرکت در طرح پایش و دریافت خدمات درمانی، یک روز را در کنار خانواده‌های خود به تفریح پرداختند.
وی با بیان اینکه کتاب «جز زیبایی ندیدم» خاطرات آزاده سرافراز جانعلی حسنخانی به رشته تحریر درآمد و توسط مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا رونمایی شده است تصریح کرد: مستند شهدای مدافع حرم و مستند 120 ثانیه‌ای شهید مدافع امنیت «محمد غفاری» به سفارش بنیاد شهید همدان در حال ساخت است که اسناد اولیه این مستند از خانواده و همرزمان جمع آوری شده است.
* گیاه مفراح به عنوان نماد گیاهی جدید استان همدان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در سومین جلسه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک، با درخواست توسعه و اصلاح پروانه 5 واحد تولیدی در استان موافقت شده است گفت: در این جلسه که به ریاست معاون محترم امور عمرانی استاندار همدان برگزار شد، مشکلات 5 واحد تولیدی شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ و بهار مطرح شد که با درخواست توسعه و اصلاح پروانه هر 5 واحد موافقت گردید.
سیده مریم محمدی با اشاره به اینکه در فصل بهار سال جاری، 13 واحد صنعتی استان همدان شامل 6 واحد صنعتی در بخش خروجی پساب و 7 واحد صنعتی در بخش خروجی دودکش آلاینده تشخیص داده شدند اظهارکرد: این نتایج بر اساس پایش‌های کارشناسی و آنالیز نمونه‌ها در کمیته تخصصی صنایع آلاینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان به دست آمده است و طبق ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی که به تشخیص سازمان محیط زیست حدود مجاز و استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نکنند، آلاینده محسوب شده و مشمول عوارض سبز می‌شوند.
وی با بیان اینکه در پی درخواست‌های مردمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان و هیئت همراه از فرایند تصفیه پساب و مدیریت پسماند کارخانه قند هگمتان بازدید کردند گفت: در این بازدید روند اقدامات محیط زیستی این واحد صنعتی به منظور کاهش آلایندگی‌ها بررسی شد.همچنین او در نشست با مدیران این واحد صنعتی خواستار توجه به اخطاریه‌ها در اسرع زمان شده و واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعال‌تر عمل کنند.
محمدی در ادامه از پیشنهاد معرفی گیاه مفراح به عنوان نماد گیاهی جدید استان همدان به سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: هزار و 640 گونه گیاهی در استان وجود دارد که در سال‌های گذشته با توجه به فراوانی، "گون پنبه‌ای" به عنوان نماد گیاهی استان شناخته می‌شده اما با توجه به اهمیت حفظ گیاه مفراح به عنوان گونه ای در حال انقراض و انحصاری استان با ویژگی‌های خاص، این گونه به عنوان نماد گیاهی استان همدان پیشنهاد شده است و منتظر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص هستیم.
* کلنگ‌زنی پروژه 502واحدی طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه کلنگ‌زنی دو پروژه مهم در ملایر و همدان رقم خورده گفت: این دو پروژه مهم در ملایر و شهرک بهشتی همدان هستند. کلنگ‌زنی پروژه 502 واحدی طرح نهضت ملی مسکن، آغاز بهسازی 22 روستا، کلنگ‌زنی 50 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و افتتاح هم‌زمان 310 واحد نوسازی‌شده مسکن روستایی شهرستان ملایر از جمله مهم ترین اقدامات بینیاد مسکن در اوایل خردادماه سالجاری بود.
مسعود رضایی دیگر اقدام صورت گرفته را کلنگ‌زنی پروژه یک‌هزار واحدی شهرک بهشتی برشمرد و افزود: این پروژه طی سه سال تکمیل خواهد شد، این پروژه 11 هکتاری در 33 بلوک تعریف شده و میزان اعتبار مورد نیاز آن، یک ‌هزار میلیارد تومان است که 350 میلیارد تومان آن با تسهیلات بانکی و 650 میلیارد تومان آن از آورده متقاضیان تأمین خواهد شد.
* حریم رودخانه گزندر تویسرکان رفع تصرف شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه بستر و حریم رودخانه گزندر تویسرکان رفع تصرف شد گفت:.با صدور حکم قضایی از سوی دادستان شهرستان تویسرکان، 80 متر دیواره‌سازی در حریم رودخانه گزندر که تصرف شده بود، در حضور ماموران نیروی انتظامی تخریب شد.
محمد ضروری اظهارکرد: به منظور آزادسازی حریم این رودخانه، در طول چند ماه گذشته با صدور اخطاریه کتبی به متخلفان تذکر داده شده بود که پس از بی‌توجهی آن‌ها به این موضوع، حکم قضایی برای تخریب دیوارسازی صادر شد.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع این دیواره‌سازی 2 متر بود، تصریح کرد: با تخریب این دیواره، 400 متر از حریم رودخانه گزندر آزادسازی شد و متخلفان با این دیواره‌سازی موجب تغییر مسیر رودخانه و ایجاد خسارت در زمان سیلابی شدن رودخانه به زمین‌های اطراف شده بودند.
ضروری با بیان اینکه امسال مجموعا 5 هزارو 416 چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده است اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ با یک هزارو 595 چاه مسدود شده دارای بیشترین و درگزین با 46 چاه مسدود شده کمترین چاه غیر مجاز مسدود شده را داشتند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان همدان را بازرسی می‌کنند افزود: 23 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان همدان به طور شبانه‌روز دشت‌های منطقه را کنترل می‌کنند.
وی یادآور شد: با چاه‌های مجاز موجود در استان همدان که برداشتی بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز در راستای حفاظت از منابع آبی استان، برخورد می‌شود.
*اسکان کارگران فصلی ساکن در بستر رودخانه‌های شهرستان بهار در محل مناسب
فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه بازدید میدانی از وضعیت زیرساختهای شهرک‌های صنعتی لالجین با حضور مسئولان به‌عمل آمده است گفت: در این بازدید وضعیت اجرا و تامین زیرساخت‌های شهرک‌های مذکور مورد بررسی و ارزیابی واقع شد.
روح الله نباتی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی توسط اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهار در سطح روستا‌های شهرستان با توجه به برنامه مدون در حال انجام است اظهار کرد: مراحل آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر 5 روستای گوگ‌تپه، جعفر آباد، پرلوک، دستجرد، دینارآباد و آبرومند به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های آسفالت‌ریزی 6 روستا اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون تومان ازمحل اعتبارات ملی واستانی به خود اختصاص داده‌اند اذعان کرد:آسفالت کوچه‌های روستای پرلوک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان با 8400 متربع آسفالت ریزی انجام گردید که در این پروژه کمک خیرین و اهالی روستای پرلوک در غالب بخشی از اعتبارات زکات در راستای عمران و آبادانی این روستا بسیار چشمگیر بود.
فرماندار بهار با بیان اینکه ضرب العجل جهت جابجایی کارگران فصلی ساکن در بستر رودخانه‌های شهرستان بهار رادر نظر داشتیم اظهار کرد: جهت اسکان این خانواده‌ها مکان مناسبی در نظر گرفته شده است و وجود امنیت و مجهز بودن به خدمات اولیه مانند آب شرب و سرویس بهداشتی از موارد قابل ذکر این مکان است نباتی در ادامه افزود: هر ساله جهت برداشت محصولات کشاورزی، کارگران فصلی همراه با خانواده خود با جمعیتی بالغ بر سه هزارو 500 نفر از شهرهای غربی به شهرستان بهار مهاجرت کرده و در رودخانه حاشیه شهر بهاردر چادر ساکن می‌شوند.
وی با اشاره به بازدید به عمل آمده از شرکت تولید کنسانتره سنگ آهن صبانور ایرانیان که با سرمایه 700 میلیاردی امسال به بهره برداری رسیده است اظهار کرد:این کارخانه در اول محرم 1400 کار خود را با تجهیزات بومی آغاز کرده و امسال با به کارگیری نیروهای جوان زیر 35 سال و به طور صد درصد بومی به بهره برداری رسیده است و تاکنون برای 200 نفر به طور مستقیم و600 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
*26 پایگاه انتخاب رشته فعال شده توسط آموزش و پرورش استان همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ایام انتخاب رشته دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کنکور گفت: در 26 پایگاه انتخاب رشته فعال شده توسط آموزش و پرورش استان، بهترین و با تجربه‌ترین مشاوران حضور داشتند
محمود نقوی در این‌باره اظهارکرد: مشاوران متخصص پایگاه‌های انتخاب رشته در سطح استان ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش‌ها و قوانین انتخاب رشته، با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه مورد تایید سازمان سنجش و با کنترل تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی خواهند نمود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار و 112 خانوار در پایگاه‌های اسکان استان همدان پذیرش شده‌اند اظهار کرد: 30 هزار و 873 مسافر در پایگاه‌های اسکان استان پذیرش شدند و تمام تلاش عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان استان معطوف به این شده است که خدمات مناسب و شایانی به میهمانان تابستانی ارائه گردد.
وی با بیان اینکه 18هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت همدان ارزیابی شدند تصریح کرد: 6 پایگاه به‌صورت سیار و 18 پایگاه نیز به‌صورت ثابت سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان همدان را برعهده داشتند.
نقوی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به ثبت سفارش کتاب‌های درسی حدود 77 درصد دانش‌آموزان استان همدان اشاره کرد و گفت: در دوره ابتدایی بیش از 87 درصد، متوسطه اول 63 درصد و متوسطه دوم نظری 64 درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای بیش از 54 درصد و کاردانش 51 درصد ثبت سفارش صورت گرفته است.
نقوی با بیان اینکه 72 هیئت عزاداری در مدارس استان همدان برگزار شده است اذعان کرد: اجرای برنامه‌های عزاداری علی الخصوص در هیئت‌های جوانان و دانش‌آموزان در محیط مدرسه، نقش قابل تحسینی بر تقویت و گسترش فعالیت‌های مذکور داشته است.
*تامین زیرساخت‌های ارتباطی مناسب مخابرات در سفر ریاست جمهوری به همدان
مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان با بیان اینکه دو هفته قبل از ورود رئیس جمهور به استان همدان در جلسات متعددی حضور یافته وتعهداتی برای مخابرات در نظر گرفته شد گفت: تامین زیرساخت‌های ارتباطی سامانه دولت ومردم (سامد111)،تقویت وایجاد سرویس‌های جدید شبکه دولت برای پاسخگویی و ثبت درخواست‌های مردم، اطلاع‌رسانی و ارسال پیامک ازجمله تعهدات مخابرات تعیین شد.
محمدعلی گرزین با اشاره به اینکه تهیه و تامین بستر فیبر نوری و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی سالن‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و ورزشگاه انقلاب برای استقبال ازرییس جمهور باهدف پخش ارتباط زنده با رسانه‌های مختلف توسط مخابرات انجام شد، اظهار کرد: 12 لینک ارتباطی بین مراکز مخابرات با استانداری همدان برقرار شد که 6 لینک به سامانه111 متصل و6 لینک دیگر رزرو در نظر گرفته شد،حدود چهارصد کانال متصل به سامانه‌های پیامک ومخابرات اختصاص داده شد تا سرریز مکالمات 111 به این سامانه‌های موجود در مخابرات منتقل و اطلاع رسانی مناسبی به مردم استان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه فراهم کردن امکانات ارتباطی بیش از 190خط تلفن توسط کارشناسان حوزه فیبر نوری و مدیریت سیستم‌های مخابراتی برای تماس با مردم فراهم شد اذعان کرد: نصب و راه‌اندازی 22 سوییچ دیتا برای برقراری بیش از200 سیستم وایجاد سرویسهای جدید بر بستر شبکه دولت توسط کارشناسان حوزه‌های دیتا و فناوری اطلاعات مخابرات همدان فراهم شد.
گرزین با بیان اینکه آماده‌باش کارکنان حوزه ارتباطات سیار اعم از مدیران،کارشناسان و دکل بندان برای پایش و رصد ببیش از 750 سایت تلفن همراه اول در استان همدان را داشته ایم تصریح کرد: حضورکارشناسان مجرب مخابرات در محل استقرار میز ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی از حوزهای فنی،روابط عمومی،حراست،بازرسی به منظور پاسخگویی و پشتیبانی ازتجهیزات منصوبه که از چند روز قبل و بعد از سفر ریاست محترم جمهوری به همدان زمینه‌های ارتباطی مردم با سامانه دولت را فراهم نموده و بصورت شبانه روزی در مرکزعملیات شبکه" NOC" بصورت مداوم و مستمر در شیفت‌های سوییچ،تلفن ثابت، همراه،دیتا،شبکه، انتقال،ماکروویو، فیبرنوری و تدارکات در کل استان وتوابع مشغول فعالیت بودند.
*اشتغال زایی 50 نفری طرح «فراز» باغات انگور ملایر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه طرح و توسعه واحد دانه‌های غرب شهرستان نهاوند افتتاح شده است گفت: طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب در شهرستان نهاوند بخش مرکزی اراضی روستای حسین‌آباد با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی در سفر هیئت دولت با حضوردکتر ساداتی‌نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی افتتاح شد.
رضا بهراملو با اشاره به اینکه فعالیت این واحد تولیدی خوراک آماده دام و طیور و آبزیان است اظهار کرد: این شرکت در سال 1388 با ظرفیت تولید65000 تن و ظرفیت جذب 71500 تن و اشتغال‌زایی 30نفر فعالیت خود را در32 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان آغاز کرد.
وی با بیان اینکه همزمان با سی‌امین سفر هیئت دولت به استان همدان از طرح «فراز» باغات انگور در شهرستان ملایر روستای ورچق بهره‌برداری شد اظهار کرد: باید در ایجاد باغات انگور از ارقامی استفاده شود که ماندگاری و عملکرد بیشتری داشته باشند و راه‌اندازی باغ مادری در کنار این طرح الزامی است.
بهراملو با اشاره به اینکه این طرح در 150 هکتار در باغات ملایر اجرا شده است گفت: طرح فراز با آورده 69 هزار و 425 میلیون ریالی موجب اشتغال‌زایی 50 نفری شد.
وی با بیان اینکه همزمان با این برنامه از طرح فراز باغات آقای حسام بیات در پنج هکتار بهره‌برداری شد اذعان کرد: این طرح با سرمایه سه هزار میلیون ریال اجرا شده که از این مبلغ دو هزار و 400 میلیون ریال تسهیلات و 600 میلیون ریال آورده شخصی استفاده شده است.
* رتبه برترکشوری همدانی‌ها در پویش به رنگ مدرسه
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس همدان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته 23 نفرمتعهد، تامین 23 میلیارد تومان جهت مدرسه‌سازی شدند گفت: این تعهد شامل کلنگ‌زنی احداث مدرسه 12 کلاسه در شهرک مدنی توسط آقای یوسف اشکنانی خیر مقیم خارج از کشور با تعهد 7 میلیارد تومان و انعقاد توافقنامه تعهد تکمیل پروژه 18 کلاسه اوتیسم شهر همدان با موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید با تعهد 4 میلیارد تومان بوده است.
حمید شیرازیانی با اشاره به اینکه انعقاد توافقنامه تعهد تکمیل هنرستان 240 نفره لالجین توسط خانم هاشمیان با تعهد سه میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: همچنین تعهد تکمیل مدرسه سه کلاسه روستای قراگل کبودراهنگ توسط بانک اقتصاد نوین با تعهد 570 میلیون تومان نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی 5 مدرسه در روستاهای دره امیدعلی سامن سه کلاسه - خیرآباد تویسرکان سه کلاسه - قشلاق بهار دو کلاسه - گنده‌جین کبودرآهنگ سه کلاسه - گدار پهن اسدآباد دو کلاسه مجموعا به ارزش حدودا سه میلیارد تومان توسط شرکت میهن انجام شده اذعان کرد: احداث پروژه سه کلاسه سالن‌دار دهنو آورزمان توسط خانم صدیقه حسن‌شعبانی با تعهد یک میلیارد تومان و تکمیل خوابگاه دخترانه شهر سرکان توسط آقای دکتر صیفی‌کار با تعهد یک میلیارد و پانصد میلیون تومان انجام شده است.
وی با بیان اینکه احداث پروژه یک کلاسه روستا ایده‌لو همدان با تعهد 800 میلیون توسط دکتر مصطفی کرمی خواهد بود افزود: مشارکت در احداث مدرسه یک کلاسه روستا مرغ آباد توسط خانواده عظیمیان با تعهد 250 میلیون تومان و مشارکت در بازسازی کامل مدرسه روستای میانگران نهاوند توسط خانم میری با تعهد 300 میلیون تومان را داشته ایم.
شیرازیانی با اشاره به تکمیل مدرسه دو کلاسه قاضی‌مردان اسدآباد توسط موسسه نیک گامان جمشید تهران با تعهد 810 میلیون تومان گفت: ارسال دو پارت تجهیزات جهت هنرستان حسابی و هنرستان فاطمه‌الزهرا اسدآباد به ارزش بالغ بر 800 میلیون تومان توسط خیر خارج از کشور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر در کشور در پویش به رنگ مدرسه با شرکت 13000 نقاشی از استان همدان بوده است گفت: مشارکت بانوان در یک ماه اخیر 3 مورد بوده است که قابل تقدیر است.
شیرازیانی در ادامه افزود: تکمیل هنرستان 240 نفره لالجین خانم هاشمیان با سه میلیارد تومان و احداث سه کلاسه سالن دار دهنو آورزمان سامن خانم صدیقه حسن شعبانی با 1 میلیارد تومان و احداث 1 کلاسه اقداش خانم اشرف چراغ مغان با200 میلیون تومان و بازسازی مدرسه میانگران نهاوند خانم میری با 300 میلیون تومان ازجمله اقدامات سازمان نوسازی مدارس به همت خیرین بوده است.
8نگاهی گذرا به بخشی دیگراز اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان
حرمت و آرامش ره پویان جاده‌ها در گرو تلاش راهداران در حفظ و نگهداری راه ها
استان همدان به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خاص خود به عنوان کریدور استانهای غربی به مرکز کشور، همواره استانی مهم تلقی شده و از شبکه راه‌های وسیع شامل آزاد راه و بزرگراه، برخوردار بوده و از آنجا که راهها اولین و مهمترین شریان حیاتی حمل و نقل بشـر بوده و کیفیـت راه هـا به وضوح؛ عامل مهم وجلـوه ای از میـزان توسـعه و پیشرفت جوامع را نمایان می‌سازد. فراهم بودن زیرساختهای راهداری و ایمنی، موجب پیدایش راهی است که بخشندگی و ایمنی را در ذات خود خواهد داشت.
در این رهگذر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تکیه بر تعهد و حمیّت راهداران که حافظ سنگر راه‌ها فعالیت‌هایی چون؛ ارتقاء و استفاده از جدا کننده‌های میانی، ایجاد روشنایی، بهسازی و روکش آسفالت، زیباسازی مبلمان جاده‌ای؛ خط کشی سطح راه‌های استان، نگهداری از ابنیه و تونلها؛ قلع و قمع تابلوهای غیر مجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی، شانه سازی، لکه گیری رویه راهها، تخلیه قنوها،، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راهها و... به طور مستمر به انجام می‌رساند، ضمن برنامـه ریـزی صـحیح و پیش بینی شده برای ایمنی جاده‌ای حفظ و نگهداری راه‌های موجود و بررسی و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان با استفاده ار توان ماشین آلات و نیروی انسانی موجود و بررسی مشکلات و موانع در جاده ها، درمجموع موجب کاهش خطرات جاده‌ای گردیده و با ایجاد بستر مناسب جهت عبور و مرور ایمن و حفظ و نگهداری مستمر و اصولی راه بعنوان بخش عظیمی از اموال عمومی که مصداق، معیار و ملاک اساسی جهت توسعه صنعتی و ملی کشور می‌باشد، تمام همّت و توان خود را در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های راه به کار گرفته است.
*اجرای بیش از 49 کیلومتر آسفالت در چهار ماهه نخست سال
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان همدان با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه راهداری و ایمنی محورهای مواصلاتی استان گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری جمعاً 49.68 کیلومتر روکش آسفالت و آسفالت رگلاژی و 4455 متر مربع لکه‌گیری در محورهای مواصلاتی استان انجام شده که تا پایان فصل کاری نیز ادامه خواهد داشت.
صفی صادقی‌راد در ادامه افزود:در سال 1401 بطور کلی 8850 متر نیو جرسی در کلیه محورهای مواصلاتی نصب شده‌است
وی با اشاره به خدمات مرکز مدیریت راه‌های استان همدان از انعقاد قرارداد خرید، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی و نگهداری و ارسال اطلاعات برخط و نصب و راه‌اندازی 31 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح راههای مواصلاتی استان همدان خبرداد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان همدان در ادامه عمده گفت: پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، به 51 دستگاه ناوگان اتوبوس و مینی بوس استان جهت بازسازی ناوگان که تا کنون حدود 80 درصد آن به مرحله پرداخت رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل پرونده و عقد قرارداد است
صادقی‌راد در ادامه با اشاره به توزیع 3500 گالن 20 لیتری روغن موتور با نرخ مصوب (مجموعا 70000 لیتر روغن موتور) در پایانه کالا و مسافر استان خاطرنشان کرد: با توجه به ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی یه بنادر جنوبی و الزام استان‌ها به حمل کالاهای اساسی مورد نیاز هر استان، این استان از اول سالجاری تا 20 مرداد ماه سالجاری بیش از 24 هزار انواع ناوگان مناسب جهت حمل کالاها و نهاده‌های دامی استان و سایر استانها به استان خوزستان اعزام نموده است.
* اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان باعث کاهش سطح آتش‌سوزی منابع طبیعی همدان شد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه برنامه ریزی و رایزنی لازم به منظور جذب اعتبارات در سفر ریاست محترم جمهور به همدان پیگیری شده است گفت: باتوجه اهمیت موضوع آبخیزداری برای افزایش حجم و سرعت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان اعتبار خوبی در سفر ریاست جمهوری به این حوزه تخصیص داده شد که برنامه ریزی و رایزنی لازم برای جذب این اعتبار انجام شده است.
اسفندیارخزائی اظهار کرد: همزمان با سفر ریاست جمهور و افزایش درخواست‌های مردمی، نمایندگان سازمان منابع طبیعی و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در میز ارتباطات مردمی برای پاسخگویی به درخواست‌های واصله حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی استان همدان اذعان کرد: به منظور ارائه عملکرد و دستاوردها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی حضور پیدا کرد.
خزائی با بیان اینکه کاهش سطح آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای عملیات فنی پیشگیرانه از جمله فعالیت‌های این اداره بوده است تصریح کرد: با تشکیل کشیک‌های اطفاء حریق در اداره کل و کلیه ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها و ساماندهی و تجهیز همیاران طبیعت در مناطق بحرانی آتش سوزی را از جمله عملیات فنی پیشگیرانه این اداره خواند.
وی با بیان اینکه کارگاههای آموزشی برای بهره برداران و جوامع محلی و وگروه‌های مدیریت اطفا حریق با استفاده از همیاران طبیعت تشکیل شدند افزود: با انجام عملیات فنی پیشگیرانه از آتش سوزی از قبیل احداث آتش‌بر و پاکسازی پای درختان و با تشکیل کشیک اطفای حریق سطح آتش‌سوزی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58862