کد خبر : 58872
تاریخ : 1401/5/26
گروه خبری : فرهنگی

100 اثر در دبیرخانه جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب ثبت شد

زانیار لطفی روز سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی این جشنواره ضمن ارائه گزاشی از روند اجرایی برگزاری جشنواره اظهار کرد: از این تعداد اثر ارسال شده 72 اثر داستانی، 19 اثر مستند و 9 اثر پویانمایی بوده که توسط بیش از 90 هنرمند کردستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: برگزاری شایسته این جشنواره با توجه به حضور اکثر هنرمندان فیلمساز کردستانی می‌تواند زمینه برگزاری منطقه‌ای و کشوری و حتی بین‌المللی این جشنواره را در دوره‌های بعدی فراهم سازد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه صاحب با قدردانی از حمایت‌های انجام شده تاکنون افزود: توجه به هنر یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه محسوب می‌شود و در میان این هنرها سینما به‌عنوان هنر هفتم با بهره‌مندی از سایر هنرها تسهیل‌کننده روند حرکتی در مسیر توسعه و شناساندن توانمندی‌ها قلمداد شده است.

لطفی با تأکید برلزوم بهره‌مندی از امکانات و حمایت‌های مسئولان شهرستان سقز از این جشنواره گفت: این رویداد و تداوم آن در سال‌های آینده، صاحب را به مرکزی برای ارائه تولیدات کوتاه سینمایی در استان و کشور تبدیل خواهد کرد.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی در ایام جشنواره خبر داد و گفت: نشست فیلمسازان استان با مسئولان ارشد سینمایی حوزه هنری کشور، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی سینما، بازدید از جاذبه‌های توریستی و گردشگری صاحب و جلسات نقد و بررسی با حضور صاحبان آثار از برنامه‌های جنبی است که در نظر گرفته شده است.

جشنواره فیلم کوتاه صاحب 19 شهریور 1401 آغاز و برگزیدگان در بخش‌های مختلف همزمان با روز ملی سینما 21 شهریور در مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.

شهر صاحب از شهرهای استان کردستان در بخش زیویه و در 15 کیلومتری شهر سقز قرار گرفته است، قلعه سه هزار ساله صاحب از مشهورترین بناهای این شهر محسوب می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58872