کد خبر : 58944
تاریخ : 1401/5/27
گروه خبری : استان‌ها

پیش‌بینی تولید بیش از 5800 تُن عسل در کرمانشاه

سرگل رضایی تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان را 441 هزار و 739 کلنی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 439 هزار کلنی به‌صورت «مدرن» بوده و مابقی به‌صورت «سنتی» هستند.

رضایی با اشاره به تولید پنج هزار و 688 تُن عسل در استان طی سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید عسل در کندوهای استان به پنج هزار و 871 تُن برسد، هرچند ممکن است این هدف‌گذاری به‌دلیل خشک‌سالی و مشکلات مرتبط با آب‌رسانی به کندوها، به‌طور کامل محقق نشود.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه شهرستان‌های کرمانشاه در زمینه تولید عسل فعال هستند، اظهار کرد: در این بین شهرستان‌های صحنه و کنگاور قطب‌های تولید عسل در استان به‌شمار می‌روند.

رضایی در ادامه مرغوبیت عسل تولیدی استان را به‌دلیل وجود باغات بسیار در سطح استان دانست و افزود: عسل تولیدی استان جزء عسل‌های مرغوب کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه هفتمین استان تولیدکننده عسل در کشور است.

رضایی اشاره‌ای هم به برنامه‌ریزی برای سرشماری زنبورستان‌های استان کرد و افزود: اگر شرایط کرونایی اجازه دهد، کار سرشماری زنبورستان‌های استان در مهرماه امسال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کار سرشماری زنبورستان‌ها در استان هم‌زمان با سراسر کشور به مدت دو هفته در مهرماه انجام می‌شده است، گفت: در دو سال گذشته انجام عملیات سرشماری به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لغو و سرشماری زنبورستان‌ها بدون حضور ناظران و تنها با اعلام خود زنبورداران صورت گرفته است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58944