کد خبر : 58997
تاریخ : 1401/5/29
گروه خبری : جامعه

دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی در کرمانشاه برگزار می‌شود

«معصومه حسنی‌خونسار» روز پنجشنبه درخصوص جزئیات برگزاری این جشنواره افزود: در این جشنواره دو گروه «کتابداران» شامل دانشجویان رشته کتابداری، کتابداران شاغل نهادی مشارکتی و غیره و همچنین تمامی علاقه‌مندان شامل مادران، مربیان و شاغلان سایر دستگاه‌ها (شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و غیره) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های جشنواره قصه‌گویی صحنه‌ای، دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای می‌توانند فیلمبرداری از قصه‌گویی خود را به‌صورت حضوری و بر صحنه بدون استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری تدوین و به وبگاه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی دیجیتال، قصه‌گویی در بستر نرم‌افزار‌های دیجیتال و به‌صورت الکترونیکی (ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه‌گویی، پویانمایی و غیره) تهیه و فایل ویدئویی را به وبگاه جشنواره به آدرس WWW.SAMAKPL.IR بارگذاری و ارسال کنند.

وی درخصوص مراحل اجرایی دوسالانه «نهال امید» و زمان آن خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره تا 31 مردادماه مهلت دارند پس از ثبت نام در وبگاه، ویدئویی از قصه‌گویی خود را (حداکثر چهار اثر) فیلمبرداری و ضبط کرده و به وبگاه جشنواره ارسال می‌کنند.

حسنی‌خونسار همچنین درباره جوایز دوسالانه «نهال امید» گفت: در مرحله «مقدماتی استانی» از 12 نفر برتر این مرحله (به‌ازای کسب نمره 18 به بالا) در سطح استان با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی (هفت میلیون ریالی) به نسبت میزان مشارکت در دو بخش (هر بخش سه نفر) قصه‌گویی صحنه‌ای و دیجیتال از 6 کتابدار با 6 نفر سایر شرکت‌کنندگان تقدیر خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/58997