کد خبر : 59003
تاریخ : 1401/5/29
گروه خبری : جامعه

شورای شهر سولی‌هال در جستجوی شریک برای ارائه طرح مسکن

شورای شهر سولی‌هال در نظر دارد به‌دنبال پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهروندان خود برای مسکن بیش از 175 خانه در این شهر ایجاد کند. محل سابق مدرسه «سایمون دیگبی (Simon Digby)» واقع در جاده چستر (A452) پیش از این برای این منظور پیشنهاد شده است. به‌این‌ترتیب پروژه مسکن‌سازی شورای شهر در حال حاضر یک پیشنهاد اولیه برای زمینی 4.5 هکتاری دارد که می‌تواند خانه‌های خانوادگی مورد نیاز بسیاری را در محیطی دلپذیر با وجود مسیرهای پیاده‌روی گسترده و چشم‌اندازی کم‌نظیر از دره «کول (Cole)» برای خانوارها فراهم آورد.

شورای شهر سول‌هال پس از بررسی‌های فنی اولیه، در حال حاضر به‌دنبال سازمانی است که این طرح را به مرحله اجرا درآورد. سازمان منتخب باید حداقل 175 خانه خانوادگی جدید را به نحوی تحویل دهد که حداقل 40 درصد از آن‌ها «مسکن مقرون‌به‌صرفه» مطابق با سیاست برنامه‌ریزی محلی است.

  شرایط شورای شهر سولی‌هال برای انتخاب پیمان‌کار طرح مسکن

شورای شهر سولی‌هال اعلام کرده است که سازمان منتخب باید تعهد روشنی برای اطمینان از مطابقت هر طرحی با بالاترین استانداردها برای بهره‌وری انرژی و پایداری ارائه دهد. همچنین ازآنجاکه این پروژه فراهم‌آورنده خانه‌های خانوادگی مورد نیاز شهر است، هر طرحی باید بر ایجاد یک حس متمایز از مکان و ایجاد یک جامعه جدید و یکپارچه پررونق متمرکز باشد که موقعیتی عالی برای بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی ایجادشده به‌دنبال HS2 را به همراه داشته باشد.

  HS2 چیست؟

HS2، بزرگ‌ترین پروژه زیرساختی در اروپا و مهم‌ترین پروژه بازآفرینی اقتصادی و اجتماعی طی چند دهه اخیر، یک راه‌آهن پرسرعت جدید است که ستون فقرات شبکه حمل‌ونقل بریتانیا را تشکیل خواهد داد، بستری را برای ارتقا سطح و متحد کردن کشور فراهم می‌کند و با افزایش سطوح سرمایه‌گذاری، مشاغل بیشتری را در سراسر بریتانیا به ارمغان می‌آورد. خط آهن سریع‌السیر HS2 از لندن تا شمال غربی بریتانیا ساخته می‌شود و قطارهای آن بزرگترین شهرهای اسکاتلند را به منچستر، بیرمنگام و لندن متصل می‌کند.

سرمایه‌گذاری در HS2 به اقتصاد بریتانیا سود می‌رساند چراکه باعث انعقاد قرارداد با هزاران کسب‌وکار از سراسر کشور می‌شود و قادر است مشاغل محلی بیشتری را ایجاد کند یا توسعه دهد. ادغام HS2 با سیستم ریلی بریتانیا با ارائه سفرهای سریع‌تر به بسیاری از شهرها از جمله «لیورپول (Liverpool)»، «شفیلد (Sheffield)»، لیدز، «ناتینگهام (Nottingham)» و «دربی (Derby)» همراه است که مستقیماً در مسیر HS2 قرار ندارند.

HS2 با بالاترین استانداردها، با استفاده از مهندسی در کلاس جهانی برای محافظت از حومه شهر، حفاظت از جوامع محلی و کاهش کربن ساخته می‌شود و در حال حاضر 170 مایل از آن در دست احداث است که 25 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. دولت در نظر دارد این خطوط 260 مایل مسافت داشته باشد و در سراسر کشور احداث شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/59003